دقایق پیش افراد زیادی که اغلب آن‌ها از گوشی هایی با سیستم اندروید دارند استفاده میکنند اعلام کردند که پیام مبنی بر هشدار وقوع زلزله دریافت کرده‌اند.

پیامک هشدار زلزله دروغ است/تکمیلی: اشتباه فنی بود!

به گزارش سلامت نیوز این خبر از سوی ستاد بحران و مخابرات تکذیب شد.خبرگزاری قوه قضاییه، میزان در این باره نوشت : «در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است، این پیام جعلی است از منزل خود خارج نشوید.»

شبکه خبر نیز از هک شبکه تلفن همراه خبر داده است.

این در حالیست که روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و گفت : وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد.

ارسال این پیامک در حالی اتفاق افتاد که پیشتر هم زلزله هایی نه چندان بزرگ در تهراه اتفاق افتاده بود ولی هیچ شهروندی چنین پیامکی دریافت نداشت.

به گفته روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک شبکه تلفن همراه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.

پیامک زلزله اشتباه فنی بود!

معاون وزیر ارتباطات گفت: هیچگونه بدافزار و هکی اتفاق نیفتاده است. درز اطلاعاتی نداشتیم. یک موضوع فنی مرتبط با اپراتور همراه اول بوده است.

معاون وزیر کشور نیز اعلام کرد: تیم تحقیقاتی شبکه همراه اول در حال یک اقدام فنی برای شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله بودند. هنگام ارسال پیام به گروه فنی خودشان، در اثر غفلت، این پیام برای تعدادی از شهروندان ارسال شده است. اشتباه فنی بوده است.


عذرخواهی به خاطر پیامک هشدار اشتباهی

مدیرکل ارتباطات همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکین خود عنوان کرد هیچگونه هک و نفوذی نبوده است، مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha