در هنگام تمیز کرن آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

راهکارهای اصولی برای خانه تکانی آشپزخانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیویورک تایمز، اگر شما فردی هستید که تمایل دارید ظروف را در سینک انباشته کنید تا از شستن آنها اجتناب کنید، این ترفند ساده را امتحان کنید: برای چند روز، همانطور که به آن فکر می کنید، قبل از شروع یک تایمر تنظیم کنید. ظروف را بشویید و به مدت زمان تمیز کردن آن توجه داشته باشید.اگر می‌دانید که انجام این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد، متقاعد کردن خود برای مراقبت از آن ظروف در حال حاضر دشوارتر خواهد بود.

چگونه یک قابلمه سوخته را تمیز کنید

برای تمیز کردن قابلمه ای که به شدت سوخته بدون شستشو، محل سوخته را با مقدار زیادی جوش شیرین بپوشانید و به اندازه ای آب جوش در آن بریزید تا ظرف یک سوم تا نیمه پر شود .هنگامی که آب به اندازه کافی خنک شد که بتوان آن را لمس کرد، با اسفنج خود از محلول جوش شیرین برای پاک کردن سوختگی استفاده کنید.محلول را ریخته و قابلمه را با آب گرم و صابون بشویید.

ماشین ظرفشویی

در حالی که روش کاملاً صحیحی برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی وجود ندارد ، یک قانون جهانی وجود دارد: بارگیری در ماشین ظرفشویی از پشت به عقب بسیار آسان تر است.

سینک ظرفشویی

مخصوصاً شیر آب را می توان با یک پاک کننده چند منظوره از باکتری ها و ذرات غذا پاک کرد و همه ما احتمالاً باید بیشتر اوقات شیر آب را تمیز کنیم، با توجه به اینکه شیر ظرفشویی همان چیزی است که با دستان پوشیده از مرغ خام لمس می کنیم.

اسفنج ها

اسفنج ها را نیز باید مرتباً با استفاده از ماشین ظرفشویی یا مایکروویو تمیز کنید. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، ابتدا مطمئن شوید که اسفنج حاوی فلز نباشد، سپس اسفنج را خیلی خیس کنید و آن را به مدت دو دقیقه در آن قرار دهید. هنگام برداشتن آن مراقب باشید، زیرا بسیار داغ خواهد بود.

نگهدارنده اسفنج

آیا نگه دارنده ی اسفنج شما کپک زده یا تجمع باکتری ایجاد کرده است؟ از مسواک آغشته به سفید کننده یا سرکه سفید استفاده کنید؛ اما هرگز هر دو را، (زیرا این ترکیب یک واکنش شیمیایی خطرناک ایجاد می کند) برای پاک کردن کپک استفاده نکنید. سپس اسفنج را با آب گرم و صابون بشویید یا آن را در ماشین ظرفشویی بشویید.

سطوح را تمیز نگه دارید

پس از استفاده، پیشخوان و اجاق گاز خود را با یک پاک کننده همه منظوره پاک کنید. اجاق گازها به ویژه از این نوع تمیز کردن منظم و سریع سود می‌برند، زیرا وقتی بیش از حد طولانی در همان حالت باقی بماند، چکه‌ها و چربی‌ها روی آن‌ها پخته می‌شوند.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز

برای از بین بردن لکه های پخته شده و لایه های چرب به چیزی قوی نیاز است. پدDobie، که یک اسفنج تمیز کننده بدون خش است، همراه با یک پاک کننده پودری ملایم، باعث ایجاد مشکلاتی کوتاه مدت می شود. هنگام تمیز کردن استیل ضد زنگ، برای جلوگیری از خراشیدگی، به جای حرکت دایره ای، با دانه ها لایه های چربی را مالش دهید و از یک لمس ملایم استفاده کنید تا به محصول اجازه دهید، به جای زور، بخش عمده ای از کار تمیز کردن را انجام دهد.

نحوه تمیز کردن وسایل کوچک

وسایل کوچک مانند توستر، قهوه‌ساز و مخلوط‌کن که روی میز قرار می‌گیرند، باید مرتباً با پاک‌کننده‌های همه منظوره پاک شوند تا از تجمع لکه‌ها و لایه‌های چرب از پختن جلوگیری شود. برای تمیز کردن عمیق تر، تمام قطعات قابل جدا شدن را بردارید و با دست یا در ماشین ظرفشویی بشویید از ابزارهایی مانند سواب پنبه ای یا یک مسواک قدیمی، برای قرار گرفتن در گوشه های تنگ و سایر نقاط صعب العبور استفاده کرده، و نقاط بیرونی را یکبار با پاک کننده همه منظوره بپوشانید.

نگهداری از یخچال

یک راه آسان برای نگهداری از یخچال این است که یک کار ساده را به برنامه روزانه زباله خود اضافه کنید

هنگام جمع کردن زباله ها، در یخچال را باز کنید و محتویات آن را نگاه کنید

آیا باقی مانده هایی وجود دارد که خراب شده اند؟ آنها را دور بریزید. آیا چند تخم مرغ آخر داخل کارتن در شرف از بین رفتن است؟ یادداشت کنید که برای شام املت بخورید و به خودتان تبریک بگویید که حواستان به هدر دادن غذا نیست.

نحوه تمیز کردن لکه‌های ریخته شده در یخچال

هنگامی که لکه‌های چسبناک در یخچال ریخته می شود، با ساختن کمپرسی، آن‌ها را تمیز کنید. یک اسفنج یا پارچه را در آب بسیار داغ خیس کنید (به دستان خود توجه کنید) و آن را بچرخانید تا چکه نکند. سپس آن را روی نقطه چسبنده فشار دهید تا کمپرس شروع به از دست دادن حرارت کند. اگر ماده ی چسبنده به اندازه کافی شل شده است، آن را پاک کنید. اگر هنوز سرسختانه چسبیده است، در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا زمانی که ماده شل شود و سپس پاک کنید.

سطل زباله را به موقع بیرون بیاورید

در اینجا یک حقیقت سخت وجود دارد: زمان وضعیت زباله های شما را بهتر نمی کند. از همین الان آن ها را جمع کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha