فناوری های دیجیتال سلامت تصمیم گیری های بهتری را ارائه می دهد و گزینه های جدیدی را برای پیشگیری، تشخیص زودهنگام و مدیریت بیماری ارائه می دهد. نرم افزاری که به تشخیص، درمان و مدیریت بالینی کمک می کند، می تواند مراقبت های کارآمدتر و مقرون به صرفه تر را نیز فراهم کند.همین ها عامل بزرگی برای پیشرفت در حوزه سلامت دیجیتال است.

رشد روز افزون بازار سلامت دیجیتال در جهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پی ار نیوز وایر گزارش تحلیل اندازه بازار سلامت دیجیتال، سهم و روندها براساس فناوری (تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی، mHealth، مراقبت از راه دور، سیستم های سلامت دیجیتال)، بر اساس مؤلفه (نرم افزار، سخت افزار، خدمات)، بر اساس منطقه، و پیش بینی های بخش، 2023 - 2030 منتشر شد.


مهم ترین عوامل روند رو به رشد بازار سلامت دیجیتال

انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی سلامت دیجیتال تا سال 2030 به 809.2 میلیارد دلار برسد. طبق گزارش جدید، انتظار می‌رود که در طول دوره پیش‌بینی با CAGR 18.6 درصد افزایش یابد. افزایش پذیرش گوشی های هوشمند، بهبود اتصال به اینترنت با راه اندازی 4G/5G، پیشرفت در زیرساخت های فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، افزایش نرخ نفوذ بیماری های مزمن، افزایش نرخ پذیرش خدمات نظارت از راه دور بیمار، و افزایش دسترسی به مراقبت های مجازی برخی از این موارد هستند.

از مهمترین عواملی که باعث رشد صنعت می شود. علاوه بر این، بازیکنان کلیدی بر روی معرفی برنامه های کاربردی پیشرفته برای ردیابی فعالیت های روزانه، دریافت اطلاعات در مورد سوالات پزشکی، اتصال به پزشکان و ذخیره اطلاعات سلامت آنها تمرکز می کنند. غول‌های فناوری مانند اپل، گوگل و آی‌بی‌ام با راه‌اندازی طرح‌های اشتراک متعدد و بهبود ویژگی‌های امنیت داده‌ها، برای بهبود تجربه کاربر تلاش می‌کنند.

در حال حاضر، خدمات بهداشت از راه دور و پزشکی از راه دور از سوی صنعت مراقبت های بهداشتی و ارگان های دولتی به رسمیت شناخته شده اند. دولت ها در سراسر جهان در حال ارائه ابتکارات جدیدی برای ارتقای سلامت دیجیتال هستند.

به عنوان مثال، در جلسه بودجه سال 2022، دولت هند یک اکوسیستم سلامت دیجیتال را تحت مأموریت سلامت دیجیتال آیوشمن بهارات (ABDM) معرفی کرد. دولت بیش از 3.5 میلیون در این برنامه به منظور پیشرفت زیرساخت های مراقبت های بهداشتی دیجیتال سرمایه گذاری کرد.

نرخ فزاینده نفوذ بیماری‌های مزمن مانند CVD، سرطان، دیابت و غیره، رشد بازار را بیشتر می‌کند، زیرا شرایط مزمن نیاز به نظارت مستمر دارد و پلتفرم‌های سلامت دیجیتال به نظارت بر شرایط مزمن از هر مکان و در هر زمان کمک می‌کنند. علاوه بر این، COVID-19 تأثیر مثبتی بر بازار گذاشت زیرا درصد زیادی از جمعیت بیماران به دلیل خطرات عفونت و سناریوهای قرنطینه، راه‌حل‌های پزشکی از راه دور و بهداشت از راه دور را انتخاب کردند.

مراقبت از راه دور در رتبه اول بازار سلامت دیجیتال

در سال 2022، مراقبت از راه دور با سهم درآمد 41.5٪ بر بازار تسلط داشت. رشد بازار را می توان به افزایش نفوذ تلفن های هوشمند و بهبود اتصال به اینترنت نسبت داد. پیشرفت‌ها در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی و راه‌اندازی پلت‌فرم‌ها و راه‌حل‌های جدید به رشد این بخش دامن زد.

در سال 2022، آمریکای شمالی با سهم درآمد 44.3 درصدی بر این صنعت تسلط داشت. آمریکای شمالی یکی از اولین مناطقی است که راه‌حل‌های مراقبت بهداشتی هوشمند، از جمله فناوری‌های مختلف مانند اپلیکیشن‌های موبایل، پوشیدنی‌های هوشمند، و خدمات سلامت الکترونیک، مانند خدمات EHR و پزشکی از راه دور را برای دسترسی از راه دور به اطلاعات در مورد شرایط جدی و مزمن مراقبت‌های بهداشتی اتخاذ کرده است.

عواملی مانند رشد سریع در استفاده از تلفن های هوشمند، پیشرفت در شبکه های پوشش، افزایش شیوع بیماری های مزمن، افزایش جمعیت سالمندان، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، کمبود شدید مراقبان اولیه، و افزایش نیاز به بهبود پیشگیری و مدیریت شرایط مزمن دلیل رشد خدمات سلامت دیجیتال است.

رشد بی سابقه بازار سلامت دیجیتال

پیش بینی می شود اندازه بازار جهانی سلامت دیجیتال تا سال 2030 به 809.2 میلیارد دلار برسد که دلیل آن افزایش نفوذ تلفن های هوشمند، بهبود اتصال به اینترنت و پیشرفت در زیرساخت های مراقبت های بهداشتی است.
بخش مراقبت از راه دور با سهم درآمدی معادل 41.5 درصد در سال 2022 ، به دلیل افزایش نرخ شیوع بیماری های مزمن و پیشرفت مداوم در برنامه های بهداشت از راه دور بر بازار مسلط شد.


بخش خدمات با سهم درآمد 45.4 درصدی در سال 2022 بر بازار تسلط داشت. تقاضای رو به رشد برای نصب، نگهداری، آموزش و سایر خدمات باعث رشد بازار می شود. با این حال، پیش بینی می شود که بخش نرم افزار با سریع ترین مقدار CAGR در طول دوره پیش بینی رشد کند.


آمریکای شمالی سهم درآمد بالای 44.3 درصدی را در سال 2022 به خود اختصاص داد. با این حال، تخمین زده می‌شود که آسیا اقیانوسیه سریع‌ترین ارزش CAGR را با 21.8 درصد در طول دوره پیش‌بینی نشان دهد.

سرمایه‌گذاری رو به رشد در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی، افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها و افزایش نفوذ تلفن‌های هوشمند و اتصال به اینترنت پیش‌بینی می‌شود که به رشد بازار کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha