سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 349110

شستشوی سنتی مرطوب بهترین راه برای تمیز کردن بسیاری از انواع کفپوش ها است. در حالی که پاک‌کن‌های صاف مانند Swiffers برای پاک‌سازی روزانه گرد و غبار و خاک سبک عالی هستند، فقط یک تمیزکاری خوب و هفتگی مرطوب با محلول تمیزکننده مناسب و یک شوینده می‌تواند واقعاً تمیز کردن عمیق مورد نیاز یک کف را فراهم کند.

چگونه کفپوش خانه را تمیز کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هوم مید سیمپل، به راحتی می توان تشخیص داد که چه زمانی کف شما نیاز به تمیز کردن دارد، فقط با نگاه کردن به آن یا با بررسی کف پاهای خود پس از راه رفتن در اطراف خانه خود با پای برهنه.

نکات و ترفندهایی برای تمیز کردن زمین

چند ترفند کلیدی برای تمیز کردن کف وجود دارد که می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال، مقدار آب و صابون مورد استفاده شما مهم است. شما نمی خواهید بیش از حد صابون بزنید، حتی اگر کف های شما کثیف باشد، زیرا پسماند کثیفی باقی می ماند و کل هدف را از بین می برد و مطمئناً نمی خواهید از آب زیاد استفاده کنید و خطر اشباع بیش از حد کف های خود را داشته باشید که ممکن است باعث تاب برداشتن آنها شود. شما بهتر است از دو سطل استفاده کنید. انجام یک بار مصرف بعد از صابون زدن با آب تمیز و گرم ضروری است. همچنین، می‌خواهید مطمئن شوید که سر پاک‌کن یا پد تمیزکننده شما از همان ابتدا تمیز است، در غیر این صورت، کل کار بیهوده خواهد شد.

واقعاً مهم است که بر اساس موادی که کف شما از آن ساخته شده است، به درستی تمیزکاری را انجام دهید. استفاده از محصول تمیزکننده یا شوینده نادرست بر روی زمین می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

برای دستورالعمل های خاص در مورد انتخاب محصولات تمیز کننده مناسب برای مواد کف خود، به زیر مراجعه کنید و اگر از این دستورالعمل های ساده تمیز کردن کف پیروی کنید، مطمئن هستیم که بازده داشتن یک کف تمیز درخشان (و پاهای تمیز!) ارزش زحمت را دارد.

مرحله 1: جارو کشیدن و حرکت وسایل

اگر از این مرحله بگذرید، مرحله بعدی (پاک کردن) کاملاً بیهوده خواهد بود و شما فقط خاک مرطوب، گرد و غبار، مو و خز را به توده های ریز خیس تبدیل می کنید. می خواهید جارو کنید یا سوئیفر؟ اینکه بتوانید به سادگی یک پد خشک کثیف Swiffer را دور بیندازید، با توجه به اینکه کثیفی، گرد و غبار و مو را برای شما به دام می اندازد، خوب است . فرش ها، صندلی ها و سایر موانع را از روی زمین بردارید تا مطمئن شوید که همه زباله ها را پاک کرده اید.

مرحله 2: پاک کننده و شوینده مناسب را برای نوع کف خود انتخاب کنید

وسایل پاک کننده و مواد شوینده شما ابزار بسیار مهمی هستند . پاک‌کن‌های رشته‌ای قدیمی ، پاک‌کن‌های نواری، ماپ‌های اسفنجی، یا ماپ‌های اسپری مانند که دارای پدهای یکبار مصرف نیز هستند وجود دارند که می‌توانند در اکثر انواع کف، از چوب سخت و لمینت تا وینیل و مشمع کف اتاق استفاده شوند. به علاوه، برای استفاده روزانه برای گرد و غبار و کثیفی سبک به اندازه کافی ملایم ابوده و ساختار مناسبی دارندو

در اینجا یک راهنمای مفید برای اینکه چه نوع مواد شوینده یا وسایل خانگی را می توانید برای تهیه مواد شوینده مناسب برای نوع کف خود استفاده کنید، آورده شده است:

کف پوش چوب سخت

اگر به مسیر سنتی تمیز کردن می روید، کف چوب های سخت به راحتی با یک مخلوط سرکه سفید ساده + آب (نصف فنجان سرکه تا یک گالن آب گرم) و یک بار در هفته یا بیشتر از یک بار همراه با میکروفیبر تمیز می شوند. شما بهتر است از یک پاک کننده کمی مرطوب استفاده کنید، زیرا آب بیش از حد می تواند به راحتی باعث تاب برداشتن در کفپوش های چوبی تمام شود.

هنگام تمیز کردن مطمئن شوید که هیچ گودال یا آب ایستاده باقی نمی‌گذارید. از طرف دیگر، هر صابون با pH خنثی، مانند مواد شوینده ظرف و ترکیب آب برای شستن کافی است.

برای لکه‌های سخت بر روی کف‌های روغنی نرم (معمولاً در خانه‌های قدیمی‌تر یافت می‌شود)، می‌توانید از پشم فولادی و واکس کف استفاده کنید. اگر کف چوب شما روکش سختی دارد، فقط لکه را با یک پارچه نرم پاک کنید و از هرگونه مواد شیمیایی که ممکن است سطح را از بین ببرد خودداری کنید.

کف پوش لمینت

از موپ‌های نواری یا ماپ‌های اسپری با سر میکروفیبر براش شست و شو استفاده کنید.. به سادگی چند قطره (تقریبا یک قاشق چایخوری) از صابون ظرفشویی و آب داغ را با هم مخلوط کنید تا محلول پاک کننده شود. از هر چیزی که دارای پولیش یا روغن است خودداری کنید و از آب زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است به زیر تخته های لمینت نفوذ کند و باعث تورم، تاب برداشتن یا حباب زدن کف شما شود. پس از اتمام تمیزکاری، یک موپ خشک را روی زمین تمیز بکشید .

کف پوش وینیل

مزیت وینیل این است که تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است. برای محلول خود، سرکه سیب و آب را امتحان کنید. وینیل می تواند محصولاتی با اسیدیته بالا را تحمل کند که هم ضد عفونی می شود و هم از شر آلودگی ها بدون باقی ماندن باقی مانده صابون خلاص می شود؛ اگر کف پوش شما خیلی کثیف نیست، فقط می توانید از صابون ظرفشویی و آب داغ استفاده کنید.

کف پوش مشمع

برای محلول شستشوی، شوینده های ظروف ملایم بهترین هستند. حتی فقط چند قطره صابون ظرفشویی و آب داغ برای مشمع کف اتاق مفید است. همچنین، هر ترکیبی از سرکه سیب و آب یا حتی اسکراب جوش شیرین برای لکه های سخت برای مشمع کف اتاق گزینه ی مناسبی است.

کف پوش کاشی سنگی

شوینده با pH خنثی برای کف پوش سنگی ایده آل است. از سفید کننده، سرکه یا آمونیاک اجتناب کنید تا به طور تصادفی درزگیر را از کاشی خود پاک نکنید.

کف کاشی و سرامیک

یک مخلوط ساده غیر سمی از آب گرم و سرکه سفید برای سرامیک مفید است.

مرحله 3: زمان شستشوی زمین است

در اینجا چند تکنیک سریع برای شست و شوی کف پوش و زمین وجود دارد:

  • از مواد شوینده بیش از حد غلیظ خودداری کنید: دستورالعمل های روی برچسب مواد شوینده خود را دنبال کنید تا نسبت های خود را بدانید.
  • وسایل پاک کنند و نظافت خود را در شوینده غوطه ور کرده و فشار دهید: دستشویی های مرطوب به جلوگیری از آسیب کف و خشک شدن سریعتر کف شما کمک می کند.
  • در مورد تکنیک‌های خود تحقیق کنید: با توجه به نوع کف پوشی که دارید تکنیک های شست شو را انتخاب کنید.
  • همه جاهایی را که دسترسی به آن سخت است را نیز تمیز کنید : هر روز نیست که کف خود را عمیق تمیز می کنید - حتما به آن گوشه ها، گوشه ها و شکاف ها وارد شوید.

مرحله 4: شستشوی نهایی

پس از صابون زدن و آبکشی کل کف خود بخش به بخش، کل آن را یک بار با آب گرم تمیز و تازه پاک کنید. بگذارید قبل از جا به جا کردن مبلمان، فرش و غیره همه چیز خشک شود. برخی از پنجره ها را باز کنید یا یک فن را روشن کنید تا به فرآیند خشک شدن کمک کند.

مانع از رفت و آمد همه افراد خانه بر روی کف پوش ها شوید. - زیرا تمام تلاش های شما به هدر خواهد رفت.

مرحله 5: پاکسازی

می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد که وقتی از محصولات تمیزکننده و پاک کننده استفاده نمی‌کنید، ابزارآلات را به داخل اتاق لباس‌شویی، گاراژ یا هر جایی که در آن زندگی می‌کنید، پرتاب کنید، اما مهم است که آن ها را تمیز کنید و بگذارید قبل از استفاده بعدی خشک شوند.

اکثر نوارها یا پدها را می توان در یک سطل با کمی سفید کننده و آب گرم تمیز کرد و سپس آن را با فشار خشک کرد

اغلب می‌توانید پدهای میکروفیبر را داخل ماشین لباسشویی و خشک‌کن بشویید.

عادت به جارو کشیدن منظم یا استفاده از جاروبرقی مناسب کفپوش ، صرف نظر از اینکه از چه ساخته شده باشد، در دراز مدت به جلوگیری از خراشیدگی کمک می کند. نپوشیدن کفش در خانه راه خوبی برای تمیزتر نگه داشتن کفپوش ها برای مدت طولانی تری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha