وزیر بهداشت گفت متاسفانه کشور به سمت سالمندی می رود و سیاست های اشتباه گذشته باعث شده که نرخ رشد جمعیت در ایران از بالای ۴ به ۱.۲ درصد برسد؛ در عین حال ۷ سال فرصت جمعیتی داریم تا از سالمند شدن جمعیت، پیشگیری کنیم.

تأسیس ۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور در یک سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر، اظهار داشت: کشوری می تواند پیشرفت کند که جمعیت جوان و فعال داشته باشد و حرکت جمعیت به سمت سالمندی، خطرآفرین است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی قانون مترقی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب و تکالیفی را برای دستگاه های اجرایی، مشخص کرده است.

وی افزود: ۶۰ درصد از تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است که در این راستا، قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت راه اندازی کردیم و این قرارگاه با تشکیل ۹ کمیته تا کنون ۱۵ جلسه تخصصی و مصوبات بسیار کارآمدی داشته که یکی از این مصوبات، ایجاد مراکز درمان ناباروری است.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ خراسان رضوی در کاشمر، یادآور شد: ۴۰ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور در حدود یک سال گذشته راه اندازی شده است. مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر خدمات بسیار باکیفیتی را به زوجین نابارور ارائه می کند؛ به طوری که تنها در یک هفته اخیر، حدود ۸۰۰ زوج‌ نابارور در این مرکز شناسایی شده و روند درمان ۱۰ زوج نیز آغاز شده است.

عین اللهی با بیان اینکه هزینه های درمان ناباروری، بالا است، افزود: برخی از زوجین نابارور به دلیل هزینه های بالا برای درمان مراجعه نمی‌ کردند که در این مرکز، هزینه ها تا ۹۰ درصد توسط بیمه ها پوشش داده می شود و در صورت نیاز به اقدامات فوق تخصصی، زوجین نابارور به مرکز سطح ۳ در مشهد مقدس ارجاع داده می شوند.

وی در خصوص وضعیت ذخایر دارویی کشور گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت، افزایش ذخایر دارویی است. ذخایر بالای شش ماه، در شهریور ۳۳ درصد بود که در حال حاضر به ۵۸ درصد رسیده و امیدواریم تا دو ماه آینده، به ۱۰۰ درصد برسد. اخیرا بنده در باره ذخیره دارویی نیز مصاحبه ای داشتم که به شکل دیگری، منعکس شده بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای تقویت ذخایر دارویی شش ماهه در کشور به منابعی نیاز داریم که این موضوع شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور دکتر مخبر و مسئولان سازمان برنامه و بودجه مطرح شد تا بتوانیم با تأمین منابع، ذخایر را به حدی برسانیم که داروی مورد نیاز مردم به کفایت تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha