مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، از آغاز طرح توزیع پلاک شناسایی دیابتی ها خبر داد.

توزیع یک میلیون و 350 هزار پلاک شناسایی دیابتی‌ها

شکور امیدی در گفتگو با  مهر  افزود: این طرح که با هدف شناسایی بیماران دیابتی اجرا می شود، باعث خواهد شد که در هنگام حادثه و مصدومیت این قبیل افراد و مراجعه آنان به مراکز درمانی، کادر پزشکی با شناسایی آنان، نسبت به روش درمان صحیح دیابتی ها اقدام کند.

وی ادامه داد: این کار علاوه بر اینکه روش صحیح درمان بیماران دیابتی را در مراکز درمانی موجب می شود، باعث خواهد شد که در مواقع بروز خطر، کمتر شاهد تجویز داروهایی باشیم که مصرف آنها برای دیابتی ها عوارض ناگواری دارد و بعضا آنان را به کام مرگ فرو می برد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، تزریق سرم قندی در هنگام مصدوم شدن دیابتی ها را، اولین خطر جدی متوجه این قبیل بیماران دانست و توضیح داد: چنانچه این قبیل افراد دچار سانحه و حادثه ای شوند و آنان را به مراکز درمانی ارجاع دهند، اولین اقدام کادر پزشکی تزریق سرم قندی است که این عمل باعث افزایش قند خون بیمار دیابتی و در نتیجه عوارض ناشی از آن خواهد شد.

وی با اشاره به آمار 10 درصدی جمعیت کشور که در معرض ابتلا و مبتلایان به دیابت را تشکل می دهند، افزود: بر اساس آمار جهانی، 70 درصد دیابتی ها از بیماری خود اطلاعی ندارند.

امیدی در خصوص تعداد بیماران مشمول طرح پلاک شناسایی، گفت: توزیع پلاک شناسایی از ابتدای سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و یک میلیون و 350 هزار نفر از دیابتی ها که اسامی آنان ثبت شده، این پلاک را دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha