مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود دارو در هفته‌های گذشته به دلیل کم کاری برخی از شرکت‌ها در تامین و تولید دارو بوده است.

تولید و واردات انسولین قلمی به طور همزمان برای رفع نیاز کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر واردات قلم انسولین به کشور هم‌زمان با تولید این کالای سلامت محور در ایران به صورت موازی در حال انجام است.

به گفته وی مصرف قلم انسولین در کشور ماهیانه حدود سه میلیون عدد است که ۱۰ تا ۱۵ درصد این مقدار توسط تولید داخل و بقیه با واردات انسولین به ایران تامین خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر هر شرکتی که برای تولید قلم انسولین درخواست مجوز کند، سازمان غذا و دارو شرایط را بررسی می کند و مجوزها را جهت تولید به شرط داشتن شرایط لازم اعطا خواهد کرد.

اسماعیلی ادامه داد: شرکت‌های معتبر در زمینه تولید قلم انسولین در کشور فعال هستند. یک شرکت تولیدکننده قلم انسولین خارجی در ایران در حال تولید قلم انسولین و قراردادش در جریان است. سازمان غذا و دارو مذاکرات را برای افزایش تولید انسولین در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو از تولیدات داخلی حمایت کامل می کند؛ اما واردات قلم انسولین با هدف رفع نیاز کشور انجام می‌شود. کمبود دارو در هفته‌های گذشته به دلیل کم کاری برخی از شرکت‌ها در بحث تامین و تولید دارو و همچنین مصرف بالای داروهایی مانند آنتی بیوتیک در کشور بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha