مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت گفت: پیش از این تشویقی برای مراجعه‌کنندگان به مراکز سرپایی وجود نداشت، اما با اجرای نظام ارجاع بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از مجموع ۳۰ درصد پرداختی بیماران به عنوان تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

«تخفیف» در پرداخت هزینه‌های بیماران سرپایی در قالب نظام ارجاع و پزشکی خانواده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر سید موسی طباطبایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: مکانیسم مالی پزشکی خانواده و نظام ارجاع شامل سه جزء پوشش بیشتر هزینه بیماران، هزینه مراکز درمانی و اصلاح پرداخت به ارائه‌دهندگان خدمات درمانی است.

وی افزود: بهبود پوشش هزینه مربوط به بیماران شامل تخفیف در بخش سرپایی خواهد بود. پیش از این تشویقی برای مراجعه‌کنندگان به مراکز سرپایی وجود نداشت، اما با اجرای نظام ارجاع بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از مجموع ۳۰ درصد پرداختی بیماران به عنوان تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد: در خصوص مراکز ارائه‌دهنده خدمات، پوشش هزینه‌ها شامل دو قسمت تجهیز و نیز تنظیم و ارسال اسناد است که تعرفه‌ای برای آن مشخص شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، گفت: همچنین در خصوص ارائه‌دهندگان خدمات، افزایش پرداختی جهت تکمیل خدمات مربوط به اجرای نظام ارجاع لحاظ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha