سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 349580

سرمایه گذاری در سلامت دیجیتال در دهه گذشته افزایش یافته است زیرا صنعت مراقبت های بهداشتی و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای فناوری را به عنوان ابزاری حیاتی برای بهینه سازی بالقوه همه چیز از مراقبت از بیمار گرفته تا نحوه توسعه داروها می بینند.

بخش های سرمایه گذاری پرسود در سلامت دیجیتال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کر برو ، سرمایه گذاری در سلامت دیجیتال در دهه گذشته افزایش یافته است زیرا صنعت مراقبت های بهداشتی و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای فناوری را به عنوان ابزاری حیاتی برای بهینه سازی بالقوه از مراقبت از بیمار گرفته تا نحوه توسعه داروها می بینند.

فناوری سلامت دیجیتال حتی در بسیاری از زندگی روزمره ما نفوذ کرده است، با افزایش محبوبیت خدمات بهداشت از راه دور مانند BetterHelp و ابزارهای پوشیدنی مانند Fitbit گسترده تر شده.

اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاران می‌توانند در سال 2023 نوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

در حالی که بودجه مخاطره‌آمیز برای سلامت دیجیتال در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید - از 8.1 میلیارد دلار در سال 2019 به 29.2 میلیارد دلار در سال 2021 جهش کرد، طبق داده‌های صندوق سلامت دیجیتال Rock Health - سال 2022 سال پرهیجانی بوده است. منابع مالی برای سه فصل اول به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافت و تام کسلز، مدیر عامل بازوی مشاوره صندوق، گفت که انتظار دارد سال 2023 «تقریباً مطابق با سال 2022» باشد.

انتقال مراقبت از بیمار به خارج از بیمارستان

کریس مونیز، یک مدیر بازار در بخش سلامت و تجهیزات بانک سیلیکون ولی، انتظار دارد که مراقبت های جایگزین یکی از بیشترین سرمایه گذاری ها در حوزه سلامت دیجیتال در سال 2023 باشد. مراقبت های جایگزین شامل مراقبت هایی است که خارج از محیط بیمارستان مانند بیمار، ارائه می شود. مونیز گفت خانه. افرادی که برای یک بیماری مزمن یا آسیب جدی نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند، ممکن است ترجیح دهند برای مثال، به جای ماندن در یک مرکز مراقبت طولانی مدت، در خانه تحت درمان قرار گیرند.

مونیز گفت که از سال 2019، بین 40 تا 50 درصد از سرمایه گذاری در فناوری سلامت - تقریباً 30 میلیارد دلار - صرف مراقبت های جایگزین شده است، او همچنین خاطرنشان کرد که سلامت از راه دور به شدت در مراقبت های جایگزین سرمایه گذاری شده است. به گفته مونیز ، دستگاه‌های پزشکی مانند دستگاه‌های دیالیز خانگی یا ردیاب‌های از راه دور که برای نظارت بر مواردی مانند بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند نیز سرمایه‌گذاری زیادی دارند.

مونیز گفت که انتظار دارد دو زیربخش از مراقبت های جایگزین بیشترین رشد سرمایه گذاری را داشته باشد: راه حل های سلامت روان و سلامت زنان. او افزود که مراقبت های بهداشتی زنان "شروع به انشعاب از راه حل های باروری به مراقبت های کامل کرده است، و ما شاهد کشش های زیادی در آنجا هستیم و دلارهای زیادی در آنجا جمع می شود."

تولید داروها و دستگاه ها

کسلز انتظار دارد استارتاپ هایی که بر تحقیق و توسعه داروها و تجهیزات پزشکی متمرکز هستند سرمایه گذاری قابل توجهی را جذب کنند.

برای سرعت بخشیدن به توسعه دارو، از هوش مصنوعی (AI) برای آزمایش سریعتر برخی از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود . کسلز گفت که برای استخدام افراد برای آزمایشات بالینی نیز استفاده می شود. او گفت که سرمایه گذاران به ویژه به شرکت های سلامت دیجیتال که بر افزایش نرخ مشارکت جمعیت های به حاشیه رانده شده تاریخی- از جمله زنان، آفریقایی-آمریکایی ها و لاتین تبارها- در آزمایشات بالینی متمرکز هستند، علاقه مند هستند.

تا کنون در سال جاری ، سرمایه‌گذاران 1.7 میلیارد دلار برای استارت‌آپ‌های این حوزه سلامت دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر اساس گزارش راک هلث ، برای کل سال 2021، این رقم به 5.8 میلیارد دلار افزایش یافت که تقریباً دو برابر سرمایه گذاری هر حوزه دیگری در سلامت دیجیتال است.

کاهش حجم کاری پزشکان

مونیز گفت: نرم افزاری که کار اداری را برای پزشکان انجام میدهد یک حوزه سرمایه گذاری عظیم است و از سال 2019 حدود 26 میلیارد دلار درآمد دارد. فناوری که انجام وظایفی مانند پر کردن پرونده الکترونیکی سلامت بیماران را برای پزشکان آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند، یک مثال خوب است.

طبق دو مطالعه منتشر شده به ترتیب در سال های 2020 و 2021 توسط Annals of Internal Medicine و Medical Care، پزشکان حدود 34 دقیقه برای هر بیمار که می بینند، 18 دقیقه به ویزیت و 16 دقیقه نوشتن اختصاص داده شده است. این بدان معناست که پزشکان تقریباً همان زمان را برای انجام کارهای اداری صرف می کنند که واقعاً بیماران را می بینند و معالجه می کنند.

جن گلدساک مدیر عامل انجمن پزشکی دیجیتال، یک سازمان غیرانتفاعی که به بهبود دسترسی به پزشکی دیجیتال اختصاص دارد گفت: «اگر می‌توانستید آن را به مراقبت از بیمار بازگردانید، 1) می‌توانید استعدادها را جذب کنید، 2) می‌توانید استعدادها را حفظ کنید و 3) آنها واقعاً می‌توانند از همه افرادی که باید از آنها مراقبت شود مراقبت کنند. .

اتوماسیون فرآیند رباتیک

رهبر بخش فناوری سلامت EY Americas، گفت که ما در سال 2023 شاهد "تزلزل" در بخش اتوماسیون فرآیند روباتیک سلامت دیجیتال خواهیم بود.

باومیک گفت: «شرکت‌های زیادی مانند اولیو و آکاسا و سایرین وجود داشته‌اند که در چند سال گذشته به این فضا نفوذ کرده‌اند،مبالغ زیادی از منابع مالی دریافت کرده‌اند.

باومیک گفت، اما بسیاری از آن شرکت‌هایی که هنگفتی سرمایه دریافت کرده‌اند، هنوز به وعده‌های خود به سرمایه‌گذاران عمل نکرده‌اند، و سرمایه‌گذاران پول کمتری برای آنها صرف می‌کنند.

«این یک منحنی کلاسیک بیش از حد سرمایه‌گذاری بود، که در آن پول زیادی صرف آن شد. و می دانید، اثبات نتایج بیشتر طول می کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha