به طور کلی می ‌توان گفت مراحل سوار شدن به هواپیما کار دشواری نیست؛ اما در برخی از موارد که ازدحام و شلوغی زیادی را در فرودگاه شاهد هستیم امکان دارد سردرگمی و ابهاماتی برای مسافران به وجود بیاید. بنابراین آگاهی از مراحل سوار شدن به هواپیما باعث می ‌شود تا برای افرادی که برای بار اول قصد انجام سفر با سفر های هوایی را دارند این امر سریع تر و راحت تر انجام شود. بسیاری از راهنمایی های مفید و کاربردی به وسیله تابلو های راهنما در فرودگاه برای افرادی که نیازمند اطلاعات مفید در رابطه با طی کردن این مراحل هستند، نصب شده است.

مراحل سوار شدن به هواپیما به ترتیب

ترتیب مراحل مختلف پرواز

شایان ذکر است ترمینال های پروازهای داخلی در مقایسه با ترمینال های پرواز خارجی پهنای کوچک تری دارند و از ترمینال های کمتری در این پروازهای استفاده شده است. برای طی کردن مراحل سوار شدن به هواپیما باید در وهله اول از گیت امنیتی ورودی فرودگاه عبور کنید. در واقع طی کردن مراحل زیر باعث می شود تا سریع تر و راحت تر اقدام به سوار شدن در هواپیمای پرواز داخلی کنید.

بیشتر بخوانید: خرید تورهای داخلی و خارجی به همراه مقایشه آنلاین قیمت و خدمات در لحظه آخر

عبور از بازرسی ورودی

زمانی که به فرودگاه عزیمت می کنید اولین مرحله عبور از گیت امنیتی درب ورودی فرودگاه است. در این گیت چمدان ها و وسایلی که به همراه دارید به وسیله ابزار آلات پیشرفته فرودگاهی مورد بررسی قرار می ‌گیرند. برخی از وسایل ریز مانند سکه و ساعت و همچنین انگشتر نیز باید در این مورد بررسی قرار بگیرد.

به همین منظور در کنار گیت سبدهای زیادی تعبیه شده است که می توانید وسایل ریز خود را درون آن ها قرار دهید و سپس از گیت عبور دهید. پس از قرار دادن وسایل و چمدان های خود باید مسافر از درب عبور نماید. در صورتی که مشکلی متوجه مسافر نشد؛ می توانند پس از اتمام بازرسی، وسایل خود را از انتهای گیت تحویل بگیرد.

مراحل سوار شدن به هواپیما

کانتر شرکت فرودگاهی و تحویل بر

پس از طی مراحل بالا و عبور از گیت، مسافر باید به سالن ترانزیت مراجعه کند. برای این منظور باید به کانتر شرکت هواپیمایی خود مراجعه نمایید. به همین دلیل از تابلوهای راهنمای موجود و نام ایرلاین مورد نظر خود که بر روی بلیط نیز وجود دارد، می توانید به کانتر مورد نظر پرواز خود دسترسی داشته باشید. در این مرحله اطلاعات فرودگاه اقدام به فراخواندن حضور مسافران به کانتر شرکت هواپیمایی خود می کند.

پس از فراخواندن اطلاعات فرودگاه باید بلیط خود را به کانتر مربوطه تحویل دهید و کارت پرواز خود را تحویل بگیرید. نکته جالب و حائز اهمیت این است که باید مقدار بار بر اساس حجم مورد قبول ایرلاین مورد نظر باشد. در صورت اضافه بار، هزینه مازاد از مسافر گرفته می شود. در این مرحله در کارت پرواز مسافر شماره صندلی مشخص می شود و مسافر پس از اخذ این کارت به سالن انتظار می رود و منتظر پرواز می ماند.

بازرسی نهایی

پیش از اینکه مسافر به سالن انتظار برسد باید در مرحله قبل از یک مرحله بازرسی عبور کند. این بازرسی به عنوان بازرسی نهایی تحت عنوان بازرسی فیزیکی انجام می شود. در این مرحله تمامی ابزار و وسایلی را که مسافر با خود به پرواز می برد به صورت دستی بازرسی خواهد شد. این مرحله نیز مانند مرحله اول باید تمامی وسایل کوچک و فلزی و همچنین تلفن همراه در یک سبد مخصوص قرار داده شود و مسافر بدون وسایل از گیت عبور کند.

مراحل سوار شدن به هواپیما به ترتیب

ورود به سالن انتظار

همان طور که از نام این سالن مشخص است باید تا زمان فرا رسیدن ساعت پرواز در این سالن منتظر بمانید. به همین منظور صندلی‌ ها و استراحتگاه های مختلفی را در این سالن برای مسافران در نظر گرفته اند که تا زمان پرواز می توانند از آن ها استفاده کنند. پیشنهاد می شود از جایگاه هایی که در نزدیکی گیت پرواز قرار داده اند به منظور انتظار استفاده کنید تا در زمان اعلام پرواز بتوانید راحت تر به گیت دسترسی داشته باشید.

در سالن انتظار تابلوهای وجود دارد که در آن شماره پرواز نمایش داده می شود. در واقع مسافران در این سالن باید کارت پرواز خود را بررسی نمایند و با تطبیق دادن شماره روی کارت پرواز با تابلو های موجود در سالن انتظار از وضعیت پرواز خود اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این دستگاه هایی در سالن انتظار تعبیر شده است که مسافران می توانند با وارد کردن شماره پرواز خود تمامی اطلاعات مربوط به پرواز را مشاهده نمایند و از صحت و درستی پرواز خود مطمئن شوند.

عبور از گیت پرواز

آخرین مرحله که به عنوان عبور از گیت پرواز شناخته می شود تمامی اطلاعات شما توسط مسئولین ایرلاین برای آخرین بار بررسی خواهد شد و پس از تایید نهایی می توانید وارد هواپیما شوید. لازم به ذکر است درب گیت پرواز حدود ۲۰ دقیقه قبل از اینکه پرواز آغاز شود باز خواهد شد و به وسیله اطلاعات فرودگاه از مسافران خواسته خواهد شد تا به سمت گیت پرواز حرکت کنند. پس از وارد شدن به هواپیمای مورد نظر لازم است کارت پرواز خود را به مهماندار هواپیما نشان دهید و با راهنمایی مهماندار بر روی صندلی مورد نظر و از هواپیما و پرواز خود لذت ببرید.

کلام پایانی

زمانی که برای اولین بار است که سفر با پروازهای هوایی را دارید نیاز است تا از مراحل سوار شدن به هواپیما اطلاع داشته باشید تا بتوانید سفری راحت تر را تجربه کنید. طی کردن این مراحل باعث می شود تا دچار سردرگمی در فرودگاه نشوید و در مدت زمان کمتری مراحل سوار شدن به هواپیما را طی کنید. در واقع مراحل سوار شدن به هواپیما بسیار راحت است اما نیاز به آگاهی برای طی کردن سلسله مراتب فرودگاهی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha