طبق مطالعات انجام شده افرادی که کمتر از ابزارهای دیجیتالی مانند ساعت هوشمند استفاده می کنند دارای علائم افسردگی بیشتری هستند و از لحاظ سلامتی نمره کمتری دریافت کردند.

استفاده از ساعت هوشمند چه تاثیری روی سلامت شما دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موب هلث نیوز بر اساس مطالعه ای که در npj Digital Medicine منتشر شده است، عوامل اجتماعی و جمعیت شناختی و مرتبط با سلامت با استفاده طولانی مدت از دستگاه های سلامت دیجیتال مرتبط هستند.

محققان گروهی را در یک مطالعه طولانی مدت که از سه وسیله دیجیتالی استفاده می کردند مورد بررسی قرار دادند: این وسائل شامل یک برنامه تلفن هوشمند، یک کاف فشار خون و یک ساعت هوشمند بود.

شرکت کنندگان در زمان ثبت نام و هر سه ماه یکبار نظرسنجی مبتنی بر اپلیکیشن دریافت کردند. داده های شمارش گامها و ضربان قلب روزانه از ساعت مچی هوشمند جمع آوری و اندازه گیری فشار خون به صورت هفتگی انجام می شد. در طول معاینات حضوری، محققان اطلاعات جمعیت شناختی اجتماعی و همچنین داده هایی در مورد وضعیت سلامت و رفتارها جمع آوری کردند.

این مطالعه نشان داد که سن بالاتر (55 سال و بالاتر) با استفاده بیشتر از هر دستگاه در طول دوره پیگیری یک ساله مرتبط است. زنان و شرکت‌کنندگان با سطح تحصیلات بالاتر احتمال بیشتری داشت که نظرسنجی‌های اپلیکیشن را تکمیل کنند. نمرات بالاتر برای علائم افسردگی و سلامتی کمتر برای افرادیکه کمتر از ساعت هوشمند استفاده میکردند ثبت شد.

سایر نقاط قوت این تحقیق شامل دوره طولانی پیگیری، تمرکز بیشتر فراتر از شرایط مزمن خاص، و عدم وجود انگیزه مالی برای ثبت نام بیماران است.

با این حال، محققان برخی از محدودیت‌ها را برای مطالعه عنوان کردند. شرکت‌کنندگان این گروه دارای گوشی‌های هوشمند بودند و بسیاری از آنها سفیدپوست و تحصیلکرده بودند، از سلامتی عالی برخوردار بودند و در منطقه نیوانگلند زندگی می‌کردند. یافته های این گروه ممکن است به نمونه های متنوع تر قابل تعمیم نباشد.

ابزارهای دیجیتال سلامت برای ردیابی شرکت کنندگان در مطالعه یا نظارت از راه دور بیماران با ارزش هستند و نویسندگان این مطالعه گفتند که تجزیه و تحلیل آنها می تواند بینشی در مورد اینکه چه جمعیتی ممکن است به حمایت سلامتی اضافی نیاز داشته باشند را ارائه دهد.

فناوری‌های سلامت دیجیتال فرصت‌هایی را برای تغییر ارائه مراقبت‌های بالینی و بهینه‌سازی تحقیقات بالینی فراهم می‌کنند. تحول مراقبت‌های بهداشتی در طول همه‌گیری کووید سریع‌تر شده است، زیرا بیماران به طور فزاینده‌ای تمایل به استفاده از ابزارهای پزشکی از راه دور دارند.

برای درک مزایای فناوری‌های دیجیتال، باید استراتژی‌هایی برای مقابله با چالش‌های ناشی از فرسایش کاربر و تعامل طولانی‌مدت ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha