روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه، نشست معرفی طرح در خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. در این طرح برای خدمات سلامتی که تحت پوشش بیمه نیستند، تسهیلاتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعتبار با بازپرداخت یک تا سه ساله در نظر گرفته شده است. طرح «طراوت سلامت» با همکاری انجمن گردشگری سلامت استان تهران، جهادکالا و دکترنکست اجرا خواهد شد.

طرح طراوت سلامت در پلتفرم دکترنکست اجرا خواهد شد

دریافت تسهیلات این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌ دو صورت آنلاین و با ضمانت سفته الکترونیک و حضوری، صورت می‌پذیرد. افراد بعد از گذراندن این مراحل، کارت اعتباری دریافت می‌کنند که می‌توانند اعتبار دریافتی را برای خدمات سلامتی هزینه کنند.

آرمین شهریاری‌زاد، بازرس اصلی انجمن گردشگری سلامت استان تهران در نشست معرفی این طرح، با اشاره به اینکه تمرکز طرح طراوت سلامت بر ارائه و معرفی خدماتی است که مردم به آن نیاز دارند، اما شامل پوشش بیمه نمی‌شوند، گفت: «با مکانیزم‌هایی که تعریف شده، مردم با استفاده از این طرح می‌توانند خدمات مورد نظر خود را با کیفیت بالا را دریافت کنند، سپس به صورت اقساطی و در یک بازه یک تا سه ساله هزینه آن را بازپرداخت کنند.»

خدمات سلامت ارائه شده در این طرح را می‌توان به 14 دسته پوست و مو، جراحی پلاستیک و زیبایی، تغذیه، خدمات درمانی و زیبایی دندان، طب سنتی، تندرستی و سبک زندگی، طب فیزیکی و فیزیوتراپی، روان‌پزشکی و خدمات مشاوره روان، گوش و حلق و بینی و شنوایی سنجی، کار درمانی و گفتاردرمانی، چشم‌پزشکی، باروری و ناباروری و ترک اعتیاد تقسیم بندی کرد.

تمرکز ارائه خدمات در این طرح محدود به خدماتی است که تحت پوشش بیمه نیستند یا قیمت گرانی دارند؛ ذی نفعان اصلی این طرح تمام افراد جامعه هستند. مراکز ارائه دهنده خدمات، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و پزشکان به صورت انفرادی می‌توانند در این طرح عضو شوند و خدمات ارائه کنند.

این طرح در فاز اول به مدت سه ماه در استان تهران و بعد در سایر استان‌های کشور اجرا خواهد شد. در حال حاضر مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای فاز اول اجرای این طرح در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود در کمتر از سه ماه تمام این اعتبار مصرف شود، در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر آماده دریافت این تسهیلات هستند.

سعید طاهری بنیان‌گذار و مدیرعامل دکترنکست درباره مزیت‌های طرح «طراوت سلامت» برای کاربران گفت: «ارزیابی و کیفیت خدماتی که در این طرح ارائه می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین مزیت آن برای ارائه‌کنندگان خدمات این است که تمامی امکانات لازم برای حضور در این طرح، از سوی دکترنکست به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. مراکز درمانی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌های شخصی نیز پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، مورد بازدید و ارزیابی بازرس‌ها قرار می‌گیرند و پس از تأیید نهایی یک گواهی‌نامه یک‌ساله دریافت می‌کنند. در نهایت یک دستگاه کارت‌خوان مخصوص دریافت کرده و توسط پلتفرم دکترنکست به جامعه هدف معرفی می‌شوند.»

طرح طراوت سلامت در پلتفرم دکترنکست اجرا خواهد شد

مدیرعامل این مجموعه درباره قابلیت‌های دکترنکست گفت: «زیرساخت هوش مصنوعی پلتفرم در حال توسعه است و در حال حاضر خدماتی نظیر تبدیل صوت به متن به‌عنوان دستیار پزشکان برای ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیک بیمار یا تجویز نسخه را ارائه می‌دهد. همچنین پزشک بدون نیاز به اسکنر می‌تواند تصاویری که نیاز است در پرونده الکترونیک ثبت شوند، در پلتفرم بارگذاری کند. OCR پزشکی از فناوری‌های دیگری است که در این پلتفرم ارائه می‌شود. »

سعید طاهری در ادامه این رویداد با توضیح فعالیت‌های دکترنکست در این طرح اعلام کرد: «ما از اوایل هفته بازارگاه (مارکت پلیس) دکترنکست را راه اندازی خواهیم کرد. این پلتفرم خودش تامین کننده نیست، بلکه واسطی است بین بیمارانی که به دنبال یک خدمت خاص هستند و کلینیک‌ها و مجموعه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند. در این خدمات سلامت که سرویس‌های آن تعریف شده هستند، ممکن است کلینیک‌های مختلفی برای ارائه سرویس اعلام آمادگی کرده و قیمت‌گذاری خودشان را انجام بدهند. فرد نیز می‌تواند با ورود به این بازارگاه از بین ارائه دهندگان یک خدمت سلامت، کلینیک مد نظر خود را انتخاب کند. البته این آغاز مسیر است و این بازارگاه گسترده‌تر خواهد شد و امیدواریم در سال‌ آتی بتوانیم با خدمات بیشتر و حجم اعتباری بیشتر در این حوزه فعالیت کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha