یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3501

تحقیقات گذشته نشان داده بود که آب میوه های موجود در بازار به دلیل دارا بودن کالری زیاد موجب افزایش وزن و چاقی در کودکان می‌شود اما بررسی های اخیر نشان می‌دهد چنانچه آب میوه 100 درصد خالص باشد موجب بروز این عارضه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی محققان دریافته اند که حتی چنانچه کودکان در مصرف آب میوه طبیعی زیاده روی نیز بکنند هیچ گونه عوارضی بر وزنشان دیده نمی شود.

متخصصان تغذیه معتقدند که بیش از 57 درصد از والدین از ترس چاق شدن کودکانشان اصلاً به آنها آب میوه نمی دهند که این کار به ضرر کودکان است زیرا بسیاری از مواد مغذی و فیبرها از طریق آب میوه طبیعی و خالص به بدن کودکان می رسد.

نکته قابل اهمیت اینست که در یک بررسی عادات تغذیه ای بیش از 3600 کودک مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد کودکانی که آب میوه طبیعی مصرف می کردند به دلیل حجم متفاوت در میزان سدیم – شکر و مواد دیگر از نظر بدنی و وزنی با کودکانی که آب میوه های آماده و مصنوعی مصرف می کردند تفاوت دارند.

البته لازم به ذکر است که حتی مصرف آب میوه طبیعی نباید جایگزین مصرف شیر و دیگر فرآورده های مفید برای این گروه سنی شود و کودکان باید از تمام گروههای مواد غذایی به اندازه کافی بهره مند شوند.

در ضمن علاوه بر خوردن مواد غذایی باید نوشیدن مایعات از جمله آب – آب میوه و شیر نیز در کودکان مورد توجه قرار گیرد زیرا بین سنین 2 تا 11 سال نقش این مواد در سلامت بدن قابل ملاحظه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha