یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوای سرد پدیده غالب در نواحی شمالی/ نفوذ سامانه بارشی جدید از سه شنبه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به نواحی غربی کشور شاهد بارش در این مناطق و برخی نواحی مرکزی کشور هستیم و این بارش ها در مناطق جنوب غرب کشور همراه با وزش باد و رگبار و در مناطق سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه گستره این سامانه بارشی فردا اغلب نقاط کشور را در بر می‌گیرد، ادامه داد: بارش ها در نواحی ساحلی دریای خزر به صورت پراکنده هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز دوشنبه برای نواحی شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، افزود: با ورود سامانه بارشی جدید دیگری از روز سه شنبه برای مناطق جنوب وجنوب غرب کشور بارش انتظار می‌رود.

وی با اشاره اینکه توده هوای سرد طی ۲ روز آینده پدیده غالب در نقاط شمالی کشور است، اظهار کرد: آبهای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر طی چهار روز آینده متلاطم و مواج است.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: هوای تهران امروز صاف همراه با غبار محلی است و بعد از ظهر افزایش ابر دارد. کمینه دمای پایتخت امروز منفی ۴ درجه و بیشینه دمای آن به مثبت ۲ درجه می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی سردترین نقطه کشور را فریمان در استان خراسان رضوی با دمای ۲۴ درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت: امروز صبح سردترین مراکز استان شهرکرد و مشهد با ۱۸ درجه زیر صفر بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha