یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارش، سرما و یخبندان تا آخر هفته/ ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای برخی مناطق جنوب و جنوب غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از امروز بعداز ظهر ورود سامانه بارشی جدید را از سمت جنوب غرب کشور شاهد هستیم که در بوشهر و برخی مناطق استان‌های خوزستان، جنوب و غرب فارس سبب آغاز بارش‌ها می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا سه‌شنبه این سامانه بارشی در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و بخشی از مناطق خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان موجب بارندگی می‌شود، افزود: بارش‌ها در این مناطق تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها را فردا در حد هشدار نارنجی در بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد انتظار داریم، اظهار کرد: برودت هوا تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور سرما و یخبندان ادامه دارد.

گودرزی ادامه داد: بارش شدید برف و کولاک و کاهش دید در ارتفاعات و دامنه استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و جنوب اصفهان رخ می‌دهد که موجب اختلال در سفرهای بیم شهری و داخل شهری می‌شود. به همین دلیل این مناطق با اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان آب‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها مواجه می‌شود که هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و اجتناب از سفرهای غیر ضروری به این مناطق، فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو تا بهتر شدن شرایط توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز صبح در سراب کمینه دما به ۲۰ درجه زیر صفر رسید و خیرآباد زنجان، سرخس و سلطانیه دمای منفی ۱۸ درجه زیر صفر را تجربه کردند، کمینه دما در فرودگاه اردبیل نیز به ۱۷ درجه زیر صفر رسید که به ترتیب سردترین مناطق کشور شدند.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: برای تهران تداوم سرمای هوا و یخبندان طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود و در ایستگاه مهرآباد کمینه دما ۴ درجه زیر صفر شد و از امروز به بعد نیز با توجه به پایداری هوا با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در پایتخت و شهرهای صنعتی و پر جمعیت مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha