دانشیار گروه شنوایی‌شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره علل کاهش شنوایی در سالمندان، توضیحاتی ارائه داد.

چه کسانی دچار پیرگوشی می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید فراهانی، «پیرگوشی» یا کم شنوایی در سالمندان را به عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات در افراد مسن دانست و گفت: پیرگوشی به صورت کاهش حساسیت شنوایی و توان درک گفتار در محیط‌های پر سروصدا، کاهش پردازش اطلاعات شنوایی در مغز و نقص در جهت‌یابی منبع صدا بروز می‌کند.

وی با اشاره به بیماری‌های مزمن گوش در بزرگسالی و سالمندی، افزود: اختلال در شنوایی، می‌تواند یک طرفه، دو طرفه و یا همراه با مشکل شنیدن در گفتار باشد.

فراهانی به عارضه سخت شنوایی اشاره کرد و گفت: سخت شنوایی، درجاتی از خفیف تا شدید را شامل می‌شود و این قبیل افراد از زبان گفتاری استفاده می‌کنند.

دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: برخی عوامل اکتسابی منجر به کاهش شنوایی می‌شود که شایع‌ترین آنها، وجود جرم‌های فشرده در مجرای گوش خارجی است.

فراهانی افزود: ضربه به سر یا تروما، مواجهه با صداهای بلند به ویژه در محیط‌های شغلی، سوءتغذیه و همچنین، عفونت‌های ویروسی، از جمله عوامل اکتسابی در بروز کاهش شنوایی افراد سالمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha