سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 350522

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۱ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۰۲ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۹۱ بیمار نیز تایید شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۱۷۴ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ هزار و ۶۱۲ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۲۸۴ فوتی طی شبانه روز گذشته بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۳,۵۸۳,۹۸۳ ۱,۱۲۵,۵۵۸
۲ هند ۴۴,۶۸۱,۸۸۴ ۵۳۰,۷۲۶
۳ فرانسه ۳۹,۴۵۳,۰۰۶ ۱۶۳,۴۶۳
۴ آلمان ۳۷,۶۲۲,۳۵۷ ۱۶۳,۹۶۵
۵ برزیل ۳۶,۶۶۱,۵۲۶ ۶۹۵,۴۶۱
۶ ژاپن ۳۱,۵۹۷,۸۱۰ ۶۳,۳۲۰
۷ کره جنوبی ۲۹,۸۶۱,۲۳۴ ۳۳,۰۱۴
۸ ایتالیا ۲۵,۳۶۳,۷۴۲ ۱۸۵,۹۹۳
۹ انگلیس ۲۴,۲۴۳,۳۹۳ ۲۰۲,۱۵۷
۱۰ روسیه ۲۱,۸۶۴,۹۴۴ ۳۹۴,۴۸۳

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۵۵ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۲۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha