هوای امروز پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و 22 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت قرمز قرار دارند.

22 ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران در وضعیت «قرمز»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز سه‌شنبه (4 بهمن‌ماه) پایتخت در اکثر مناطق در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

همچنین میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد 151 را نشان می‌دهد.

هم‌اکنون 22 ایستگاه سنجش هوا در شرایط قرمز هستند.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص، عددی بین 151 تا 200 را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

22 ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران در وضعیت «قرمز»

براین اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، همه افراد به‌ویژه مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha