سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 351018

طرد شدن از طرف خانواده ممکن است یکی از سخت ترین چیزهایی باشد که یک فرد می تواند با آن روبرو شود.

با طرد شدن از طرف خانواده چکار کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویکی هاو، اگر با طرد شدن خانواده دست و پنجه نرم می‌کنید، بدانید که با جستجوی راه‌هایی برای کنار آمدن، اولین قدم مهم برای بهبودی برداشته‌اید! کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا بر روی احساسات خود کار کنید، آنچه را که نمی توانید تغییر دهید را بپذیرید و در نهایت قوی تر و انعطاف پذیرتر از قبل از این فرآیند بیرون بیایید.

به خودتان زمان بدهید تا احساساتتان را پردازش کنید

احساسات خود را بپذیرید و از گریه کردن نترسید. واقعاً سخت است که صادقانه به احساسات غمگین نگاه کنید، اما اجتناب از احساسات باعث از بین رفتن آنها نمی شود. به موسیقی غمگین گوش دهید، گریه کنید و در مورد احساستان با خودتان صادق باشید. طرد شدن از هر کسی که باشد ممکن است به شما صدمه بزند و وقتی توسط یکی از اعضای خانواده طرد شده اید، این احساسات می توانند شدیدتر شوند. بدانید که اعتراف به اینکه غمگین هستید اشکالی ندارد و ممکن است مسیر خوشبختی را بسیار ساده تر کند.

با این حال، سعی کنید برای مدت طولانی در احساسات خود غرق نشوید. پس از گوش دادن به چند آهنگ غمگین، موسیقی را خاموش کنید و به پیاده روی بروید! لازم نیست همه چیز را به یکباره احساس کنید تا از آن عبور کنید.
هر چقدر هم که سخت است، به خود یادآوری کنید که نمی توانید رفتار خانواده خود را کنترل کنید. با این حال، می‌توانید نحوه واکنش خود را به آن کنترل کنید. روی رشد عاطفی خود تمرکز کنید تا از فرآیند سوگواری خارج شوید و احساس انعطاف کنید.

سعی کنید به یاد داشته باشید که طرد شدن خانواده شما نشانه ای از ارزش شخصی شما نیست.

احساسات خود را یادداشت کنید

نوشتن احساساتتان می تواند به شما شفافیت بدهد. ممکن است چیزهای مختلفی در مورد طرد شدن خانواده خود احساس کنید، از جمله غم، عصبانیت و شوک روی یک مجله یا دفترچه سرمایه گذاری کنید و از آن برای یادداشت احساس خود استفاده کنید. هر روز حتی چند دقیقه را به پردازش اختصاص دهید. همانطور که می نویسید، امیدواریم که احساسات خود را خیلی بهتر درک کنید.

طرد شدن خانواده واقعاً آزار دهنده است. برای جلوگیری از تأثیرگذاری آن بر ارزش خود، همه چیزهایی را که در مورد خود دوست دارید بنویسید. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، به لیست خود نگاه کنید.

ژورنال نویسی همچنین می تواند به شما کمک کند محرک های خاصی را تشخیص دهید. نوشته های قدیمی خود را بخوانید و به روزهایی که غمگین بودید توجه کنید. وجه اشتراک همه آنها را ببینید و بیابید چه تغییراتی می توانید ایجاد کنید تا از آن عوامل محرک جلوگیری کنید.

زمانی که احساس ضعف دارید، جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید

به خود یادآوری کنید که از این مرحله عبور خواهید کرد! عبارات انگیزشی می توانند راهی آسان اما معنادار برای بیرون کشیدن خود از یک مکان به خصوص سخت در زندگی باشند. از عباراتی مانند «من لایق عشق و احترام هستم»،«من فردی با استعداد و زیبا هستم» و «من قوی هستم و می توانم از هر چیزی عبور کنم» استفاده کنید. حتی اگر در ابتدا برای باور کردن آنها تلاش می کنید، گفتن این عبارات در ذهن یا با صدای بلند می تواند شما را تشویق کند که خود و موقعیت خود را از دید مثبت ببینید.

دیگر جملات تاکیدی مثبتی که می توانید استفاده کنید عبارتند از: «من قادر به کارهای بزرگ هستم»، «من لایق این هستم که با من خوب رفتار شود" و "من خودم را دوست دارم».

تا جایی که می توانید افکار منفی را محدود کنید

اجازه ندهید افکاری مانند «من یک فرد وحشتناک هستم» در ذهن شما باقی بماند. ممکن است واقعاً سخت باشد که خودتان را به خاطر این نوع طرد شدن سرزنش نکنید، اما سعی کنید اجازه ندهید که این افکار تسخیر شوند.هر زمان که متوجه شدید که واقعاً نسبت به خودتان ضعیف هستید، افکار خود را از دیدگاه مثبت تری اصلاح کنید. اگر به چیزی مانند «من دیگر هرگز خوشحال نخواهم شد» فکر می کنید، آن را با چیز مثبت جایگزین کنید، مانند «این واقعا سخت است، اما می دانم که در آینده دوباره خوشبختی خواهم یافت!».

منفی اندیشی می تواند شما را از یافتن خوشبختی باز دارد، زیرا دیگر متوجه چیزهای خوب زندگی نمی شوید.

رد را به عنوان یک چیز مثبت دوباره قاب بندی کنید

شاید برای شما سالم تر باشد که در حال حاضر در زندگی خانواده خود نباشید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شما آزار عاطفی یا فیزیکی را تجربه کرده باشید. این رفتارها می توانند اثرات ماندگاری بر جای بگذارند و ممکن است بخشیدن یا ارتباط مجدد امن نباشد. اگر در دوران رشد خانواده ای سمی یا آزاردهنده را تجربه کردید، به خود یادآوری کنید که بدون آنها در زندگی خود امن تر هستید. به طردشدن توسط آنها به عنوان فرصتی برای احاطه کردن خود با افرادی نگاه کنید که به شما احساس امنیت، احترام و عشق می ورزند.

روی مراقبت از خود تمرکز کنید.

مواظب خود باشید تا پس از طرد شدن بهبود پیدا کنید. غذاهای سالم و سرشار از مواد مغذی بخورید. به اندازه کافی بخوابید (7-10 ساعت در هر شب) به طوری که احساس استراحت خوبی داشته باشید و برای انجام هر روز آماده باشید.

برای کاهش استرس و تناسب اندام خود ورزش کنید. سرگرمی های جدیدی را انتخاب کنید که زندگی شما را غنی تر می کند، مانند نواختن ساز یا پیوستن به یک باشگاه کتاب. همه این تمرین‌ها باعث می‌شود زندگی شما به سمت مثبتی حرکت کند، حتی اگر با درد دوری از خانواده دست و پنجه نرم کنید.


برای احساس بهتر از مصرف مواد مخدر یا الکل خودداری کنید. آنها در دراز مدت کمکی نخواهند کرد و می توانند احساس بدتری نسبت به قبل در شما ایجاد کنند.

به دنبال روابط نزدیک دیگری باشید

برای خانواده داشتن لازم نیست مردم گوشت و خون شما باشند. دوستی های نزدیک برقرار کنید و به دنبال روابط سالم و دلسوزانه باشید. دوستان و شریک هایی را انتخاب کنید که به شما احساس امنیت، مراقبت و دوست داشتن می دهند! شما می خواهید اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهند.

اگر قبلاً از شب های فیلم با خانواده لذت می بردید، یک شب سینمایی با دوستان خود داشته باشید. دوستان خود را برای یک شام خانوادگی دعوت کنید. حتی می توانید تعطیلات را با گروهی از دوستان نزدیک بگذرانید!
برای پیدا کردن دوستان جدید، سعی کنید در جامعه خود داوطلب شوید، به یک باشگاه کتاب محلی بپیوندید یا به صورت آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنید.


با کسی که به او اعتماد دارید در مورد احساس خود صحبت کنید

با یک دوست تماس بگیرید یا به خانه آنها بروید تا با آنها صحبت کنید. به آن‌ها اجازه دهید از آنچه تجربه می‌کنید مطلع شوند و بپرسید که آیا می‌توانید از آنها راهنمایی بگیرید یا آنچه را که با آنها احساس می‌کنید پردازش کنید. یک دوست خوب می تواند از شما حمایت کند و به شما یادآوری کند که افرادی وجود دارند که شما را دوست دارند و به شما اهمیت می دهند.

اگر هنوز برای پردازش احساس خود پس از صحبت با دوستان خود به کمک نیاز دارید یا فرد خوبی را برای صحبت با او نمی شناسید، در عوض با یک متخصص صحبت کنید. یک درمانگر یا مشاور می تواند راهبردهایی را برای مقابله به شما ارائه دهد.

اگر خانواده‌تان همچنان با شما بد رفتار می‌کنند، حد و مرزی را تعیین کنید

این امکان وجود دارد که خانواده شما هنوز هم گاهی اوقات با شما ارتباط برقرار کنند. اگر با شما بد رفتار کردند، به آنها بگویید که رفتارشان غیرقابل قبول است. دفعه بعد که شما را تحقیر کردند، به آنها بگویید چه احساسی دارید. چیزی مثل «وقتی با من اینطور صحبت می‌کنی من را ناراحت می کند» یا «اگر می‌خواهی با من اینطور رفتار کنی نمی‌توانم به این گفتگو ادامه دهم». اگر آنها با تغییر رفتار پاسخ ندهند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به خاطر رفاه عاطفی خود، ارتباط خود را با آنها محدود کنید.

اگر باعث می شوند احساس ناامنی کنید یا به مرزهایتان احترام نمی گذارید، اشکالی ندارد که ارتباط با آنها را از روی میز حذف کنید. هر چقدر هم که دردناک باشد، عدم تماس ممکن است بهترین تصمیم برای ایمنی و سلامت روان شما باشد.
لازم نیست فورا تصمیم خود را بگیرید. اگر مطمئن نیستید که چه احساسی دارید، کمی وقت بگذارید تا مرزهایی را که شما را امن‌ترین و شادترین می‌کند، مشخص کنید.


با یک مشاور یا درمانگر احساسات خود را حل کنید

یک متخصص می تواند استراتژی های خاصی را برای بهبودی به شما ارائه دهد. آنها همچنین می توانند دیدگاهی بیرونی به شما بدهند، چیزی که یک دوست خانوادگی قابل اعتماد ممکن است نتواند ارائه دهد. به دنبال یک متخصص باشید تا کسی را بیابید که بتواند ابزارهایی برای پردازش احساسات شما فراهم کند.

گاهی اوقات یافتن درمانگر یا مشاور مناسب کمی زمان می برد. اگر اولین موردی که می بینید مناسب نیست، ناامید نشوید. سعی کنید متخصص دیگری را در منطقه خود پیدا کنید که بتواند کمک بهتری به شما کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha