مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور درباره وضعیت مددجویان سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده توضیحاتی را ارائه کرد.

۱۷۰۰ مددجوی بهزیستی در خوی درگیر زلزله شده‌اند/ انتقال کودکان‌ زلزله‌زده ۴ مرکز نگهداری به شهرستان‌های سلماس و ارومیه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «محمدرضا کاظم‌زاده» مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت مددجویان سازمان بهزیستی در منطقه زلزله‌زده خوی گفت: به همراه خانم محمدی‌پور مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی و مدیر بهزیستی شهرستان خوی در شهرستان خوی مستقر شده‌ایم.تیم‌های محب و تیم‌های اورژانس اجتماعی نیز در منطقه مستقر شده‌اند و طبق ارزیابی که صورت گرفته از تقریبا ۷ هزار و ۷۰۰ مددجویی که ما در شهرستان خوی داریم نزدیک به هزار و ۷۰۰ مددجو در ۵۰ روستا درگیر زلزله شده‌اند. با کمک همکاران‌مان و نیروهای هلال احمر نسبت به اسکان موقت این مددجویان اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به توزیع وسایل گرمایشی و بسته‌های غذایی در بین مددجویان گفت: این وسایل نیز بخشی توسط همکاران ما و بخشی توسط خیرین همچنین با هماهنگی هلال احمر در حال انجام است، البته هنوز نیاز ما به طور کامل رفع نشده است و در حال رایزنی هستیم تا از ظرفیت موسسات خیریه که در استان و سایر نقاط کشور وجود دارد استفاده کرده تا نسبت به تهیه وسایل گرمایشی مانند پتو و… اقدامات لازم هرچه سریعتر انجام شود تا برای مددجویان ما با توجه به برودت هوا مشکلی ایجاد نشود.

کاظم‌زاده درباره پرداخت مبالغی از سوی بهزیستی برای مددجویان زلزله‌زده تصریح کرد: با معاون مشارکت‌های مردمی سازمان درباره مددجویان سازمان در مناطق زلزله‌زده صحبت کردیم و قول‌هایی از طرف ایشان برای تهیه اقلام مورد نیاز توسط خیرین و سازمان انجام و به شهرستان خوی برای توزیع بین مددجویان ارسال شود.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم سه برابر پرداخت مستمری که به مددجویان پرداخت می‌شود با هماهنگی رییس سازمان بهزیستی به حساب مددجویان آسیب‌دیده در زلزله خوی واریز کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به مراکز نگهداری شبانه‌روزی در شهرستان خوی گفت: ۴ مرکز نگهداری شبانه‌روزی در این زلزله آسیب جدی دیده‌اند از همین‌رو ما صلاح ندانستیم که در این شرایط کودکانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند در این ساختمان‌ها مستقر شوند و نسبت به انتقال این کودکان اقدام کردیم.

کاظم‌زاده با بیان اینکه حدود ۵۰ کودک در این چهار مرکز نگهداری می‌شدند، گفت: دو مرکز دختران که کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شدند به شهرستان سلماس منتقل شدند. همچنین کودکان دو مرکز پسرانه را نیز به شهرستان ارومیه منتقل کرده‌ایم و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی صورت گرفته برای سایر مراکز بهزیستی مشکل خاصی ایجاد نشده است و مددجویان در مراکز حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان بهزیستی با همکاری موسسات مردم نهاد و خیرین برای بازسازی این ۴ مرکز اقدام خواهد کرد.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: تیم‌های اورژانس اجتماعی و محب همچنان در منطقه زلزله‌زده حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. همچنین چنانچه سایر مردم نیازمند به مشاوره باشند، می‌توانند از طریق این تیم‌ها که در منطقه مستقر هستند، خدمات لازم را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha