سه روز بعد از زلزله شدید شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، شرایط هموطنان در این شهر چندان مساعد نیست.

خوی غرق در هوای سرد، نان کم و پس‌لرزه‌هایی که همچنان ادامه دارد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سه روز از زلزله خوی گذشت.تا به امروز بیش از ۷۰ پس‌لرزه در این شهرستان بوقوع پیوسته است که قوی ترین آن ۴.۵ ریشتر بوده است.

دمای هوا به زیر صفر رسید

اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد دمای شهر خوی به ۷- (هفت درجه زیر صفر) رسیده است. صبح روز گذشته بارش برف در خوی باریدن گرفت اما اکنون بارندگی بصورت پراکنده و در حال حاضر هوا در این شهر مه است. فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی هم گفت: در مسیرهای منتهی به خوی بارش برف نداریم هر چند جاده‌ها لغزنده است.

کمبود نان و موادغذایی غوغا می‌کند

پیام‌های مردمی حاکیست علاوه بر وسایل گرمایشی، کمبود نان و اقلام غذایی یکی از مشکلات جدی مناطق زلزله زده است.در خصوص نان، جانشین مرزبانی آذربایجان‌غربی اعلام کرد که ۱۰ هزار قرص نان توسط مرزبانان استان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

ارسال کمک‌های از سوی نهادهای مختلف

کانون وکلا، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان، باشگاه فولاد خوزستان، مسجد ارومیه، اتاق بازرگانی تبریز و ارومیه و گروه‌های مختلف تاکنون به نحوهای مختلف کمک‌های خود را بصورت نقدی و غیرنقدی به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌اند.

در یکی از این کمک‌ها، باشگاه فولاد، پاداش برد مقابل پرسپولیس را به زلزله‌زده‌ها تقدیم کرد.

کمبود چادر برای اسکان

گفته می‌شود، با توجه به ادامه پس‌لرزه‌ها بخشی از مردم در بیرون از منزل اسکان کرده‌اند که در این خصوص کمبود چادر نیز احساس می‌شود.با این حال با در اختیار قرار گرفتن اماکن ورزشی، شهروندان خوی در سالن‌ها نیز اسکان یافته اند.

همچنین برخی موسسات مردم نهاد و هموطنان ارومیه‌ای منازل خالی خود و یا ویلاباغ‌ها خود را برای اسکان هموطنان شهرستان خوی اختصاص داده‌اند.

اتفاقات عجیب در مناطق زلزله‌زده

برخی شنیده‌ها از چندین مورد دزدی در این مناطق حکایت دارد که برخی اصحاب رسانه نیز این مورد را تایید کرده‌اند.

آمادگی سازمان غذا و دارو برای ارسال دارو

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که درصورت اعلام نیاز، آمادگی تامین دارو و تجهیزات پزشکی در مقادیر مورد نیاز در اسرع وقت برای مناطق زلزله‌زده خوی وجود دارد. به گفته این سازمان، ۳۰۰۰عدد سرم خارج از برنامه نیز به این مناطق ارسال شد.

خسارت به بیش از ۳ هزار واحد مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مشخص شدن آمار اولیه خسارت‌های ناشی از زلزله هشتم بهمن در خوی خبر داد و گفت: بر این اساس، زلزله به سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت زده است.

به گفته برزگر، این خسارت‌ها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

آمار مصدومان به ۱۱۷۴ تن رسید

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین آمار تاکنون یک هزار و ۱۷۴ مصدوم زلزله شهرستان خوی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه و خدمات پزشکی دریافت کردند.به گفته میعادفر، مصدومان به شهرهای ارومیه و تبریز اعزام شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha