به گفته محققان، پاسخ به اینکه چند قدم برای کاهش وزن لازم است، چندان ساده نیست.

دقیقاً چند قدم در روز برای کاهش وزن نیاز است؟

به گزارش سلامت نیوز از مدیسن نت، «آماندا پالوچ»، استادیار دپارتمان حرکت شناسی دانشگاه ماساچوست، می‌گوید: «در حالی که شواهد در مورد اینکه دقیقاً چند قدم در روز برای کاهش وزن نیاز است محدود است، کارشناسان می‌گویند که هر هفته حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط تا شدید برای کاهش وزن مؤثر است.»

به گفته پالوچ، «این میزان به طور متوسط ۲۲ دقیقه در روز در سطح پایین و ۴۵ دقیقه در سطح بالا است. و ما می‌دانیم که برای کاهش وزن و حفظ وزن، واقعاً باید به سطح بالاتر رسید.»

به گفته محققان، پیاده‌روی یا دویدن بیشتر برابر است با کالری سوزی بیشتر. به طور کلی، به ازای هر ۱.۵ کیلومتر راه رفتن یا دویدن ۱۰۰ کالری سوزانده می‌شود.

با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله Obesity نشان داد که انجام 10000 قدم در روز، با حدود 3500 گام به عنوان فعالیت بدنی متوسط تا شدید برای حداقل 10 دقیقه در یک زمان، با افزایش کاهش وزن در یک مداخله رفتاری مرتبط است. که شامل یک رژیم غذایی با کالری محدود می شود.

مطالعه دیگری که اخیراً در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که به ازای هر 2000 قدم ثبت شده توسط یک شرکت کننده در مطالعه، خطر مرگ زودهنگام بین 8٪ تا 11٪، تا 10،000 گام کاهش می یابد. محققان همچنین دریافتند که 9800 قدم در روز بیشترین فایده را دارد.

و مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Nature Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد که 10000 قدم پیاده روی در روز خطر زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

دکتر چیپ لاوی، مدیر پزشکی توانبخشی و پیشگیری قلبی در موسسه قلب و عروق جان اوکسنر در نیواورلئان در مورد این مطالعه گفت که پیاده‌روی یا دویدن بیشتر برابر است با کالری سوزانده شده بیشتر.

لاوی خاطرنشان کرد: به طور کلی، ما می گوییم در هر مایل راه رفتن یا دویدن 100 کالری سوزانده می شود.

اگر وزن کم نمی کنید ناامید نشوید. اینکار می تواند مزایای بزرگی داشته باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، کاهش تنها 5 تا 10 درصد از وزن کل می تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.

می دانیم که شدت ورزش کردن هم  برای کاهش وزن مهم است. بنابراین، پیاده‌روی سریع‌تر برای کاهش وزن بهتر است.

این کار را می‌توان در دوره‌های کوتاه مدت کوتاه یا در تمرینات طولانی‌تر سازمان‌دهی شده انجام داد.

ممکن است برای یک فرد خاص هدف قدم ها نباشد بلکه دقایق فعالیت بدنی باشد. یا می تواند شمارش مایل ها در روز و آگاهی از تعداد آنها با سرعت تند باشد.

پالوچ خاطرنشان کرد: «حتی با ورزش در بیشتر موارد، رژیم غذایی برای کاهش وزن بسیار مهم است.»

پالوچ گفت: «فعالیت بدنی می‌تواند بهبودهای بیشتری را در سایر فاکتورهای سلامتی ایجاد کند، اما بدون هیچ برنامه تغذیه‌ای، کاهش وزن بسیار دشوار است. همه موارد  دست به دست هم می دهند تا کاهش وزن را محقق کنند. این ترکیبی از تحرک کافی و پیروی از یک رژیم غذایی ساختاریافته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha