سلامت نیوز: به گفته مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تا پایان برنامه هفتم در ۳۷ هزار روستا و محله های شهری سراسر کشور، خانه های محیط زیست راه اندازی می شود. او با اشاره به وسعت تخریب ها در حوزه محیط زیست تاکید کرده که این خانه ها مکانی مناسب برای مطالبه گری مردم و پاسخ گویی مسئولان است و تشکل‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در قالب مربیان و مروجان محیط زیستی فعالیت کنند.

 ۳۷ هزار روستای کشور صاحب خانه های محیط زیست می شوند  

به گزارش سلامت نیوز ابوالقاسم موسوی مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه در مسیر توسعه باید به محیط زیست توجه بیشتری شود گفت:« خانه های محیط زیست قرار است در تمام روستاها و محله‌های شهری کشور راه اندازی شود. در هر محله و منطقه چالش‌های متفاوتی وجود دارد که می تواند در خانه محیط زیست این مسائل بحث و بررسی شود.»

موسوی افزود:« خانه های محیط زیست بستری را برای ارائه آموزش‌های تخصصی لازم فراهم می‌کند و مکانی مناسب برای مطالبه گری مردم و پاسخ گویی مسئولان است. همچنین تشکل‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در قالب مربیان و مروجان محیط زیستی فعالیت کنند.»

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به گسترش وسعت تخریب ها و تخلف ها در حوزه محیط زیست گفت:« محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه شعار سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود و برای تحقق اهداف باید مشارکت و همکاری مردم را داشته باشیم.»

او پرچمداری یک موضوع در هر استان را از دیگر طرح های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت:« هر استان، مسئول یک مساله محیط زیستی در کشور شده است و خانه‌های محیط زیست نیز می‌توانند چنین برنامه ریزی داشته باشند.»

موسوی همچنین با تاکید بر اینکه نیازمند تربیت نسل محیط زیستی هستیم گفت:« تلاش کرده ایم تا با مشارکت آموزش و پرورش، خانه‌های محیط زیست راه اندازی شود و تا پایان برنامه هفتم این خانه ها در ۳۷ هزار روستای کشور راه اندازی خواهد شد. در تلاش هستیم برنامه‌هایی را در خانه محیط زیست تدوین کنیم تا مدیران محیط زیست در برنامه ریزی سالانه از آن بهره گیری کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha