استراحت در بالکن، یک راه عالی برای لذت بردن از هوای تازه است، اما حتی بتن هنوز هم کمی کثیف می شود. خوشبختانه، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن بالکن خود بدون شلنگ استفاده کنید. ما فهرستی با نکات و توصیه‌هایی برای تمیز کردن آسان برای لکه‌های سرسخت تهیه کرده‌ایم تا بتوانید به بالکن بروید و از فضای خود لذت ببرید!

13 نکته مهم برای تمیز کردن بالکن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مسترمید، بالکن، مانند هر قسمت دیگری از فضای زندگی شما، نیاز به مراقبت، نگهداری و نظافت منظم دارد. چه اغلب از بالکن خود استفاده می کنید یا نه، گرد و غبار و زباله های بیرونی معمولاً در سطوح سیمانی بالکن شما و به خصوص در پارچه مبلمان پاسیو/بالکن شما نشسته و می مانند.

رطوبت می تواند باعث زنگ زدگی در اطراف سطوح فلزی شود و کف های بتنی می توانند از برگ ها و چربی لکه بگیرند. تمیز کردن بالکن شما ممکن است کاری دشوار به نظر برسد، اما در واقع ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد.

در حالی که ممکن است مانند فضای داخلی متوجه پیشرفت نشوید، خلاص شدن از شر گرد و غبار و زباله ها دنیای متفاوتی را ایجاد می کند. هنگامی که بالکن شما تمیز شد، ممکن است بخواهید آن را با طرحی شیک تزئین کنیدد و مهمانان خود را با وسایل تمیز تحت تاثیر قرار دهید.

در زیر ۱۳ نکته برای تمیز کردن بالکن، پاسیو یا تراس آپارتمان خود را مشاهده خواهید کرد.

همه چیز را از بالکن خود پاک کنید

این نه تنها اولین قدم ضروری قبل از تمیز کردن است، بلکه یک نکته عالی برای مرتب نگه داشتن بالکن شما است، وسایل غیر ضروری را از بالکن خود خارج کنید. اغلب افراد به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی، اشیا را در بالکن خود نگه می دارند و گاهی اوقات افراد فقط چیزهایی را در آنجا فراموش می کنند یا به خود زحمت پاک کردن آنها را نمی دهند.

اگر برای تمیز کردن آماده می‌شوید، تمام وسایلی را که می‌توانید از بالکن خود خارج کنید. اگر مبلمان سبکی دارید که جابجایی آنها آسان است، آن ها را نیز بیرون بیاورید. پس از پایان تمیز کردن و خشک شدن سطوح، می‌توانید تمام اقلام ضروری را که به آنجا تعلق دارند، دوباره بازگردانید. اگر نوعی کف پوش در بالکن خود دارید، چه حصیر، روکش لاستیکی یا لایه های رزینی، اگر به راحتی جدا می شوند، قبل از تمیز کردن و آوردن آنها، ابتدا آنها را در بالکن تکان دهید.

گرد و غبار و زباله های سست را پاک کنید

هنگامی که تمام وسایل از بالکن شما پاک شد، می توانید تمیز کردن را شروع کنید. اولین قدم در نظافت، جارو کردن کف‌ها است. گرد و غبار، برگ ها و زباله ها را می توان به سختی شناسایی کرد، اما برای داشتن یک بالکن تمیز، ابتدا باید کف بالکن تمیزی داشته باشید. اگر مدتی است کف بالکن خود را تمیز نکرده اید، ممکن است گرد و غبار و زباله زیادی برای جارو کردن داشته باشد. مطمئن شوید که به طور کامل و در صورت نیاز چندین بار جارو کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه از یک جارو با موهای زبر استفاده کنید

برای تمیز کردن کف بالکن آپارتمان، بهتر است از جارو با موهای زبر استفاده کنید. این جاروها جاروهای سنگینی هستند که برای سطوحی مانند بتن ساخته شده اند. آنها را می توان در هر فروشگاه سخت افزار خانگی پیدا کرد. اگر یک جارو دستی ندارید یا نمی‌خواهید یکی بخرید، یک جارو معمولی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، با این حال، ممکن است مجبور شوید چندین بار کف‌ها را جارو کنید تا نتایج یکسانی داشته باشید.

بالکن خود را اسفنج بکشید

برای نظافت بالکن بدون شلنگ بهتر است بگوییم از اسفنج استفاده کنید. با این حال، قبل از استفاده از آب و یا صابون یا مواد شوینده گرد و غبار را جارو بزنید. در غیر این صورت، مطمئناً گرد و غبار را به خاک بیشتری تبدیل می کنید و لکه های بیشتری را در بالکن یا پاسیو خود نسبت به چیزی که با آن شروع کرده اید، باقی می گذارید.

لکه های زنگ زدگی را با مواد شوینده لباسشویی پاک کنید

زنگ می‌تواند از رطوبت روی فلز اطراف نرده‌های بالکن، درهای بالکن یا هر سطح فلزی دیگری که ممکن است در بالکن خود داشته باشید ایجاد شود. در ماه های مرطوب پاییز و به ویژه در ماه های زمستان که برف کاملاً آب نمی شود، این سطوح مستعد ایجاد لکه های زنگ زدگی هستند. بهترین راه برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی استفاده از مواد شوینده روی آن است. مواد شوینده را با یک اسفنج مالیده، بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند و آن را با آب گرم کاملا تمیز کنید.

برای لکه های برگ از مواد شوینده ظرف استفاده کنید

اگر برگ‌ها روی بالکن شما نشسته و مدتی در آنجا نشسته‌اند، ممکن است لکه‌هایی از برگ‌های کف‌های بتنی خود داشته باشید. حیاط آپارتمان یا کف بالکن را با مواد شوینده تمیز کنید. مایع ظرفشویی را روی لکه ها بمالید و با اسفنج مالیده و بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند. پس از یک ساعت، مواد شوینده را با آب گرم بشویید یا پاک کنید.

برای لکه های چربی از چربی زدا استفاده کنید

اگر روی بتن کف بالکن یا پاسیو خود لکه‌های چربی مواد غذایی یا چربی روغن دارید، چربی‌گیرها یکی از پاک‌کننده‌های مناسب بالکن است. شما همیشه دستورالعمل هایی را روی بسته بندی این محصولات خواهید یافت. به طور مشابه، این ها را می توان در هر فروشگاه سخت افزار خانگی در بخش پاک کننده ها خریداری کرد.

از تری سدیم فسفات برای لکه های روغن استفاده کنید

با تری سدیم فسفات می توانید بالکن را از لکه های روغن تمیز نگه دارید. این یک ماده شیمیایی غیر آلی است، بنابراین هنگام استفاده از این محصول حتما از دستکش محافظ استفاده کنید. برای بهترین نتیجه می توان آن را رقیق کرد و با آب و صابون مخلوط کرد.

سفید کننده رقیق شده را برای پاک کردن کپک پخش کنید

سفید کننده، یک ماده تمیز کننده فوق العاده برای تمیز کردن تراس و تمیز کردن بالکن از هرگونه که کپک است. با آب گرم رقیق کنید، روی سطح اسپری کنید و بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند. همیشه از احتیاط و محافظتی مانند دستکش استفاده کنید تا پوستتان نسوزد یا آسیب نبیند. بعد از یک ساعت آن را با آب گرم پاک کنید.

سخت ترین لکه های زنگ زدگی را با اسید موریاتیک پاک کنید

اسید موریاتیک نام دیگر اسید قوی خورنده است که گاهی اوقات اسید هیدروکلریک نیز نامیده می شود. مانند سایر پاک کننده های شیمیایی، ممکن است باعث سوختگی پوست شود، بنابراین در پوشیدن دستکش های محافظ احتیاط کنید. این محصول برای زنگ زدگی نه تنها در بالکن شما، بلکه در هر جای خانه یا آپارتمان مفید خواهد بود. از یک برس مو یا اسکراب با این محصول استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در تمیز کردن لکه های زنگ زدگی به دست آورید.

برای عمیق ترین تمیز کردن از یک واشر فشار استفاده کنید

برای تمیز کردن گرده های بالکن خود و همچنین گرد و غبار، زنگ زدگی، لکه های برگ و روغن، بهتر است از یک واشر فشار استفاده کنید. این ساده ترین و موثرترین راه حل برای تمیز کردن پاسیو، بالکن یا تراس است. فشار آب معجزه می کند و به سرعت کار می کند بدون اینکه مجبور باشید برای تمیز کردن، شستن و یا استفاده از اسفنج و پارچه سخت کار کنید

بالکن خود را با آب تمیز بشویید

پس از انجام همه موارد، پس از استفاده از مواد شوینده، اسیدها و سفید کننده ها و پاک کردن آن از بالکن، بالکن خود را با آب تمیز بشویید. باقی ماندن اسیدها یا مواد شوینده ممکن است باعث ایجاد بقایایی شود آنها را با دقت بیشتری پاک کنید. استفاده از آب گرم بهترین گزینه برای تمیز کردن کامل بالکن است.

کف بالکن را درزگیری کنید

اگر کف بالکن، تراس یا پاسیو شما بتنی است، بهتر است آنها را با درزگیر ببندید تا از لک شدن روغن یا برگ جلوگیری شود. تعدادی محصول برای آب بندی بتن در بازار موجود است. استفاده از اکثر آنها بسیار آسان است و ابزارهای ساده ای مانند غلتک های رنگ این کار را انجام می دهند. همیشه می‌توانید دستورالعمل‌ها را روی بسته‌بندی بیابید، یا مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید.

کلمات پایانی

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه بالکن، پاسیو یا تراس بتنی را تمیز کنند و همانطور که می بینید، این کار سختی نیست. اگر از محصولات مختلف روی زنگ زدگی و لکه های روغن استفاده می کنید یا ابزار لازم یا پاک کننده بالکن ندارید، ممکن است کمی زمان بر باشد. اگر زمان یا انگیزه کافی برای نظافت بالکن خود را ندارید، همیشه می توانید به یک سرویس خوب نظافت بالکن اعتماد کنید که با ابزار و محصولات آماده شده است و این کار را برای شما انجام می دهد. بالکن تمیز شما نه تنها مهمانان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه شما را سالم و شاد نگه می دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha