معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه اقتصادی و صنعتی کشور از اولویت‌های امروز ایران است اما این نباید به قیمت تهدید و آسیب به محیط زیست و منابع ملی متعلق به نسل آینده تمام شود.

توسعه نباید محیط زیست را تهدید کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما، مجتبی ذوالجودی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این سازمان در گام دوم انقلاب اسلامی سه هدف عمده شامل حفظ وضعیت کنونی، بازسازی علمی و استفاده صحیح از منابع و محیط زیست را دنبال می‌کند. گام نخست حفظ وضعیت کنونی است تا آسیب‌ها بیشتر نشود و برای بهبود آن در آینده برنامه‌ریزی شود.


او ادامه داد: قدم دوم در این زمینه بازسازی زیست‌بوم به شکل علمی و کمک‌گیری از فعالیت دانش‌بنیان است؛ در این بخش هیچ طرحی نباید بدون پیوست محیط زیستی اجرایی شود و دولت نیز در تامین اعتبار و اجرای پروژه‌ها توجه ویژه‌ای به این پیوست دارد.ذوالجودی اضافه کرد: سومین گام استفاده صحیح از منابع و محیط زیست است و در این زمینه ارزیابی مجدد بسیاری از آیین‌نامه‌ها ضروری است. شیوه برداشت از طبیعت باید به گونه‌ای باشد که با کوله‌پشتی دانش همراه شود تا به سوی حفظ زیست‌بوم حرکت کند.


او با بیان این مطالب گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه صنعتی کشور همراه است اما این توسعه نباید بر بزرگترین چالش مشترک بشریت یعنی حفظ محیط زیست اثرگذار باشد و این ملاحظه‌ها بدون هیچ گذشتی دنبال می‌شود.معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها ادامه داد: بوشهر با چالش‌های محیط زیستی متنوعی از تامین آب شرب تا تجمع صنایع آلاینده، استحصال سواحل و مسائل تالاب‌ها روبرو است. این مشکلات به دست خودمان ایجاد شده و باید آن را حل کنیم.


اکبر پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با اشاره به فشارهایی که به مسئولان محیط زیست برای اجرای مسئولیت‌هایشان وارد می‌شود، خطاب به مسئولان این اداره کل گفت: تسلیم این فشارها نشوید و با قوت به وظیفه نظارتی خود عمل کنید.او اذعان کرد: در توسعه صنعتی جنوب استان بوشهر از ابتدا توجه کافی به محیط زیست صورت نگرفته است اما در سال‌های اخیر این مساله با دغدغه‌مندی مسئولان محیط زیست بوشهر دنبال شده و این مسیر باید تداوم یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha