یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 352662

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی در مناطق پرتردد شهری همراه با آلودگی هوا، بارش باران از اواخر وقت دوشنبه (۱۵ اسفند) و افزایش تدریجی دما تا فردا پیش‌بینی می‌شود

بارش باران در تهران از 15 اسفند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در مناطق پرتردد شهری همراه با آلودگی هوا، بارش باران از اواخر وقت دوشنبه (۱۵ اسفند) و افزایش تدریجی دما تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهوارهای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی برای امروز (۱۴ اسفند) در مناطق شهری و پرتردد غبار صبحگاهی سپس در سطح استان به‌تدریج وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در نیمه‌جنوبی و غربی استان با احتمال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز دوشنبه (۱۵ اسفند) تا آخر هفته به‌ویژه روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) با فعالیت متناوب سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف و باران، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

تا روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما و برای روز سه‌شنبه کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه هواشناسی بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha