یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور/ کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و در سواحل دریای‌خزر بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا جمعه در این مناطق تداوم دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه ز بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه بارش‌ها به مناطقی از جنوب کشور کشیده می‌شود، ادامه داد: تداوم این بارش‌ها در مناطقی از یزد، خراسان‌جنوبی، شمال فارس، بوشهر، کرمان و شنبه در شرق و شمال‌شرق مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر کوهستانی شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف رخ می‌دهد و وزش باد شدید در برخی ساعات به شکل کولاک برف است، افزود: امروز با شمالی‌شدن جریانات بر روی سواحل دریای‌خزر در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی کاهش محسوس دما را شاهد هستیم.

گودرزی از مواج بودن دریای خزر طی امروز و آب‌های جنوب طی فردا تا جمعه خبر داد و ضمن هشدار نسبت به به شدت بارش‌ها در برخی مناطق اظهار کرد: شدت بارش‌ها امروز در حد هشدار نارنجی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال‌شرق خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و ارتفاعات قزوین و زنجان است که این شرایط سبب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز آسمانی ابری را دارد که در برخی از ساعت‌ها با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است. این شرایط تا پایان هفته در پایتخت تداوم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha