شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

پاپ اسمیر بهترین روش برای تشخیص زودهنگام و درمان سرطان دهانه رحم است آزمایش پاپ اسمیر با هدف بررسی سرطان دهانه رحم انجام می‌شود.

«پاپ اسمیر» یک آ زمایش مهم زنانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این بیماری نشانه خاصی ندارد،اما در بین خانم‌ها بسیار رایج است. تست پاپ اسمیر بهترین روش برای تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری است. اگر به سرطان مبتلا باشید، اطلاع زودهنگام از آن ، بهترین فرصت را برای مبارزه با آن به شما می‌دهد. اگر در همان ابتدا متوجه تغییرات سلول شوید، می‌توانید از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید.

فرایند پاپ اسمیر چگونه است؟

آزمایش پاپ اسمیر شامل جمع آوری سلول‌ها از دهانه رحم است که معمولا در مطب پزشک زنان انجام و سپس این سلول‌ها برای آزمایش و بررسی به پاتوبیولوژی ارسال می شود.

بیشتر بدانید : نحوه انجام آزمایش پاپ اسمیر و بهترین زمان انجام آن


از 21 سالگی هر3 سال یک بار

دستورالعمل‌های معتبر کنونی توصیه می‌کنند که زنان از 21 سالگی هر سه سال یک بار آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند. زنان ۲۱ تا ۶۵ سال باید به عنوان بخشی ازمراقبت های بهداشتی، آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. حتی اگر هم اکنون از نظر جنسی فعال نیستید، واکسن HPV تزریق نکرده اید یا دوران یائسگی را پشت سر گذاشته‌اید، باز هم به آزمایش پاپ اسمیر منظم نیاز دارید.

نحوه انجام آزمایش پاپ اسمیر و بهترین زمان انجام آن


غربالگری سرطان دهانه رحم

این آزمایش همان طور که گفته شد با هدف غربالگری سرطان دهانه رحم و معمولا همراه با معاینه لگن برای بیمار انجام می‌شود. در خانم‌های بالای ۳۰ سال نیز ممکن است با آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) صورت گیرد.این آزمایش بسیار دقیق است.

بر اساس منابع معتبر، غربالگری منظم با پاپ اسمیر، میزان سرطان سرویکس و مرگ و میر را حداقل 80 درصد کاهش می‌دهد. تست پاپ اسمیر ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما این ناراحتی مختصر می‌تواند به محافظت از سلامتی شما کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha