سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: زنان در دوران بارداری از مصرف بادام‌زمینی پرهیز کنند، به دلیل اینکه بادام‌زمینی احتمال آلرژی غذایی را در کودکانشان افزایش می‌دهد.

میترا زراتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف منابع امگا 3 در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ مصرف امگا 3 در دوران بارداری موجب افزایش ضریب هوشی نوزادان می‌شود.

وی گفت: آجیل سویا و سبزی خوردن سرشار از امگا 3 است همچنین مصرف فراورده‌های پروبیوتیکی در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است و در زنانی که مبتلا به آلرژی غذایی هستند، مصرف فرآورده‌های پروبیوتیکی احتمال بروز آلرژی‌های غذایی را در کود‌کشان کاهش می‌دهند.

این کارشناس تغذیه افزود: زنان باردار از مصرف جگر در دوران بارداری خودداری کنند؛ جگر یا کبد سرشار از ویتامین A است اما منبع جمع‌آوری سموم است.

زراتی ادامه داد: مصرف لبنیات کم‌چرب در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد، به دلیل اینکه رشد دندان‌های شیری در دوران جنینی پایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان داشت: در دوران بارداری زنان از مصرف بادام زمینی پرهیز کنند، به دلیل اینکه بادام زمینی احتمال آلرژی غذایی را در کودکان افزایش می‌دهد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: تهوع ناشی از بارداری با بوییدن پوست لیموترش و مصرف نان سوخاری هنگام صبح یا مکیدن یخ کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha