سلامت نیوز: محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران در گردهمایی روسای ادارات حفاظت محیط‌ زیست استان گفت:« حسب فرمایشات حضرت آقا، مسأله محیط ‌زیست یک مساله درجه دو نیست؛ بلکه مساله درجه یک است. در این حوزه باید همه مسوولین امر، روسای ادارات و محیط‌ بانان کوشش و تلاش خود را مضاعف کنند؛ اما مشکل ما در حوزه محیط ‌زیست، منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی، شعارزدگی و عدم استقامت مدیران ما است. فعالیت مرتبط دستگاه‌های مسوول در ادارات صمت، شهرداری‌ها و.. حتما باید پیوست محیط ‌زیستی داشته باشد و این موضوع را حتما در "شورای حفظ حقوق بیت‌المال" موضوع بررسی می‌کنیم.»

اقدامات در راستای اشتغال،تولید و صنعت با رعایت الزامات محیط زیستی باشد/ مشکل ما در حوزه محیط ‌زیست و منابع‌طبیعی عدم استقامت مدیران ما است

به گزارش سلامت نیوز او در این گردهمایی که با محوریت تبیین موضوعات و چالش‌های حقوقی محیط‌ زیست این استان تشکیل شده بود تاکید کرد:« استان مازندران سرشار از منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و زیست ‌محیطی است؛ لذا باید تمام اقداماتی که در راستای اشتغال، تولید و صنعت صورت می‌گیرد از پیوست زیست ‌محیطی برخوردار باشد و الزامات زیست‌محیطی حتما باید رعایت شود.»

موضوع درجه یک

کریمی افزود:« موضوع محیط‌ زیست حسب فرمایشات حضرت آقا، یک مساله درجه دو نیست؛ بلکه موضوعی درجه یک و بسیارمهم است. در این حوزه باید همه مسوولین امر، روسای ادارات و محیط‌ بانان کوشش و تلاش خود را مضاعف کنند. جاذبه‌های محیطی و صیانت از محیط ‌زیست استان بر همه واجب بوده و همه مسوولین امر، روسای ادارات و محیط ‌بانان، باید کوشش و تلاش خود را در این حوزه مضاعف کنند».

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد:« کارکنان محیط ‌زیست به‌عنوان ضابط خاص قضایی، از خانواده دستگاه قضایی محسوب می‌شوند؛ ما مشکلی در حوزه قانون نداریم و مشکل ما در حوزه محیط ‌زیست، منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی، شعارزدگی و عدم استقامت مدیران ما است.»

کریمی هشدار داد:« محیط‌ زیست جای سیاسی‌کاری نیست؛ باید بپذیریم برخی از سیاست‌هایی که در کشور به وجود می‌آید، متناسب با سند آمایش مازندران نیست؛ ۵۰۷ هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده داریم؛ استانی که اینهمه مناطق حفاظت‌شده دارد آیا می‌تواند مثل استان صنعتی فعالیت کند؟ مشخصا خیر! »سسس

او گفت:« حمایت از محیط ‌زیست و منابع طبیعی و جهادکشاورزی را تا کجا باید پیش ببریم؟ حد پیش بردن اگر تا نگه داشتن صندلی مدیریت باشد که فایده‌ای ندارد.

ملاحظات محیط زیستی طرح های صنعتی وشهری

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران همچنین گفت:« فعالیت مرتبط دستگاه‌های مسئول در ادارات صمت، شهرداری‌ها و.. حتما باید پیوست محیط ‌زیستی داشته باشد و این موضوع را حتما در "شورای حفظ حقوق بیت‌المال" موضوع بررسی می‌کنیم.»

کریمی افزود:« در حوزه محیط‌ زیست نباید از کسی ترس و واهمه داشته باشیم؛ باید بدون اغماض وارد شوید و ما نیز حمایت می‌کنیم.»

مخالف اشتغال وتوسعه نیستیم

او تاکید کرد:« ما مخالف اشتغال و تولید نیستیم؛ عده‌ای از این شعار، اراده باطل دارند. انتظار داریم در مناطق حفاظت شده اگر اقدامی صورت می‌گیرد، نماینده حقوقی با قدرت به این مسأله ورود کند.»

دادستان مرکز مازندران همچنین گفت:« در حوزه احکام ضعیف و عدم بازدارندگی، محیط ‌زیست استان، آمار پرونده‌ها را جمع‌آوری کرده و به رییس‌کل محترم دادگستری مازندران برای بررسی ارجاع کنند.»

او هشدار داد:« با ترک فعل مدیران نیز برخورد خواهیم کرد؛ غفلت و سوء نیت حتی یک مورد باشد نیز زیاد است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha