یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی خزر وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا چهارشنبه نیز در مناطقی از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و در سواحل شمالی بارش پراکنده باران را شاهد هستیم، ادامه داد: در استان‌های مرزی شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز می‌شود، افزود: در شمال خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش‌ها شدیدتر است و هم‌وطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی از بارش شدید در قزوین و تهران خبر داد و اظهار کرد: در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بارش‌های پراکنده و در سواحل شمالی کشور رگبار باران و وزش بادهای شدید موقتی را انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هوا سردتر می‌شود و این هوای خنک تا روز پنج‌شنبه ماندگار است، بیان کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران آسمانی کمی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دارد، اما در روزهای پایانی هفته در تهران شاهد بارش باران هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha