مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: «داروی هرسپتین که نوعی دارو برای درمان سرطان سینه است بسیار گران است، به همین دلیل برای کاهش قیمت این دارو، مذاکراتی را با سازمان‌های بیمه آغاز کرده‌ایم.»

سلامت نیوز : مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: «داروی هرسپتین که نوعی دارو برای درمان سرطان سینه است بسیار گران است، به همین دلیل برای کاهش قیمت این دارو، مذاکراتی را با سازمان‌های بیمه آغاز کرده‌ایم.»

دکتر حمید رواقی در گفت‌و‌گو با سینانیوز افزود: «داروی هرسپتین مصرف بالایی در بین بیماران دارد که برای جلوگیری از استفاده‌های بی‌مورد از این دارو، راهنمای استفاده از آن توسط ۳ هزار عضو هیئت علمی ظرف دو سال آینده تدوین خواهد شد تا هرسپتین تنها برای بیمارانی که به این دارو پاسخ مثبت می‌دهند، تجویز شود. »
وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان‌های ویژه زنان در کشور گفت: «این بیمارستان‌ها با هدف مراقبت و ارایه خدمات درمانی به زنان طراحی شده است. نتایج عملیاتی این طرح که با استانداردهای ویژه تا ۲ سال آینده مشخص می‌شود، برای حفظ کرامت و حرمت زنان ایجاد خواهد شد.»
مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت تصریح کرد: «برای کاهش آمار مرگ و میر مادران در کشور قرار شده تا تمام بیمارستان‌های کشور دارای حداقل یک متخصص زنان و زایمان شوند و در طرح راه اندازی بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار نیز به سلامت زنان توجه شده است.»
هرسپتین (Herceptin) به بیمارانی داده می‌شود که تست‌های آزمایشگاهی آن‌ها تومور را با مقادیر زیادی از نوعی پروتئین خاص به نام HER۲ نشان می‌دهد که با جلوگیری از تولید این پروتئین، رشد سلول‌های سرطانی کند و یا متوقف می‌شود.
هرسپتین به‌صورت وریدی تزریق می‌شود و ممکن است به تنهایی و یا همراه با شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار گیرد. شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو در فردی که برای بار اول آن را دریافت می‌کند تب و لرز است. برخی زنان درد، ضعف، تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و یا سختی در تنفس خواهند داشت. این عوارض جانبی معمولاً پس از اولین درمان ملایم‌تر می‌شوند.
هرسپتین ممکن است موجب آسیب قلبی شده و گاهی نیز به ضعف قلبی منتهی می‌شود. هرسپتین ممکن است بر ریه‌ها نیز تأثیر بگذارد و گاهی به دشواری تنفس منجر شود به نحوی که بیمار بلافاصله باید به پزشک معالج مراجعه کند. بنابراین پزشکان قبل از تجویز این دارو باید قلب و ریه‌های بیمار را معاینه کنند و در طول درمان مراقب علائم مشکلات ریوی باشند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha