بر اساس یک بررسی جدید از ۶۰ مطالعه، یکی از راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی، مصرف بیشتر آجیل و دانه‌ها است.

مصرف روزانه آجیل برای حفظ سلامت قلب مفید است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، محققان منطقه اسکاندیناوی دریافتند که خوردن آجیل می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

«اریک آرنسن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اسلو نروژ، می‌گوید: «اگر هر روز یک مشت آجیل، یعنی حدود ۳۰ گرم، بخورید ۲۰ تا ۲۵ درصد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش خواهد یافت. در مقایسه، بزرگسالان در کشورهای شمال اروپا به طور متوسط حدود ۴ گرم آجیل در روز می‌خورند. بسیاری از آنها اصلاً آجیل یا دانه نمی‌خورند.»

به نظر می‌رسد بادام، پسته و گردو بهترین‌ها برای کاهش کلسترول هستند. با این حال، محققان می‌گویند که هیچ مدرک قطعی برای توصیه انواع خاصی از آجیل نسبت به سایرین وجود ندارد.

آجیل تأثیر مفیدی بر سطح کلسترول خون دارد که برای جلوگیری از تجمع چربی در شریان‌ها باید کلسترول را پایین نگه داشت. آرنسن توضیح داد که تصلب شرائین، یکی از بزرگترین عوامل خطر برای حملات قلبی است.

این بررسی شامل حدود ۲ میلیون شرکت کننده بود. اگرچه محققان بررسی کردند که آیا خوردن آجیل خطر سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، اما نتایج آنقدر واضح نبود.

آرنسن گفت: «به نظر نمی‌رسد آجیل بر فشار خون تأثیر بگذارد. اما خوردن آجیل با بهبود سطح کلسترول مرتبط است.»

وی در ادامه افزود: «به لطف این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز، می‌توانیم برآورد دقیق‌تری از اثرات واقعی ارائه کنیم. اثبات اینکه آجیل باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود، توضیح معتبری برای اینکه چرا بین خوردن آجیل و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد، ارائه می‌دهد. ممکن است ترکیب اسیدهای چرب موجود در آجیل این نقش مفید را داشته باشند.»

آرنسن گفت: «اگرچه نمی‌توان از آجیل برای درمان کلسترول بالا استفاده کرد، اما ما معتقدیم که اثر آن به اندازه کافی قابل توجه است که بتوان از آن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در میان جمعیت عمومی استفاده کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha