رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی استان‌ها، نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه و در پی آن گرد و غبار و کاهش دید در غرب کشور خبر داد.

بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه به غرب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۱۲ فروردین) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی، برخی نقاط آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این روز به سبب انتقال گردوخاک از روی عراق به کشور در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب پدیده گردوخاک و کاهش دید مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: یکشنبه (۱۳ فروردین) در نوار شمالی کشور و دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ فروردین) در شمال شرق و ارتفاعات البرز در برخی ساعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۶ فروردین) جوی آرام در کشور خواهیم داشت. روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، شنبه در نیمه‌غربی، نواحی مرکزی استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در نیمه‌شرقی کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

وی افزود: خلیج فارس، تنگه‌هرمز و دریای خزر تا دوشنبه و دریای عمان در روز دوشنبه مواج و طوفانی خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ فروردین ) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ و روز دوشنبه (۱۴ فروردین) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان با دمای ۵- سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha