یك متخصص پوست و مو اظهار كرد: برخی عوامل محیطی مثل استرس‌های روحی، مشغله فكری، بی خوابی و كار زیاد التهابات پوستی و شوره سر را تشدید می‌كنند.

یك متخصص پوست و مو: مشغله فكری و بی‌خوابی، التهابات پوستی و شوره سر را تشدید می‌كنند

به گزارش سامانه خبرس سلامت نیوز، دكتر سید مسعود داوودی در گفتگوایسنا توضیح داد: شوره سر بیشتر در افرادی بروز می‌كند كه پوست چرب تری دارند واین چرب بودن پوست، زمینه پوست ریزی سر را فراهم می كند.


وی در ادامه افزود: در بعضی موارد قارچ‌های ذره بینی كه روی پوست زندگی می‌كنند شوره سر را تشدید می‌كنند. البته باید توجه داشت كه قارچ‌های زیر زمینی با بیماریهای قارچی متفاوت است. این قارچها واگیردار نیست، باعث آسیب پوست نمی‌شود و بعد از سن بلوغ معمولا روی پوست همه افراد دیده می‌شود.


دكتر داوودی در مورد درمان شوره سر گفت: شوره معمولی سر را می‌توان با شامپوهایی كه با عنوان ضد شوره فروخته می‌شوند كنترل كرد ولی باید توجه داشت كه شوره سر یك واقعه طولانی مدت است و شامپوهای برطرف كردن آن باید به دفعات استفاده شود و در بیشتر موارد پس از بهبودی ممكن است بعد از چند ماه مجددا در سر ظاهر شود.


دكتر داوودی ادامه داد: در موارد شدیدتر می‌توان برای برطرف كردن آن از داروهای موضعی و مالیدنی، داروهای خوراكی ضد قارچ و یا در شدیدترین حالت می‌توان از كورتون‌های خوراكی یا تزریقی استفاده كرد.


وی همچنین با اشاره به بیماریهای تشدید كننده شوره سر بیان كرد: برخی از بیماریهایی كه فرد را مجبور می‌كنند به مدت طولانی در منزل بمانند علاوه بر استرس‌های روحی در تشدید شوره سر موثرند.


دكتر داوودی در پایان گفت:‌ شوره سر عارضه نگران كننده و خطرناكی نیست و فقط خارش و التهابی كه به همراه دارد ممكن است فرد را آزار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha