یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 35895
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت:‌ سردرد همیشه نشانه یك مشكل در كودك است. كودكان سردرد خود را اغلب با بیقراری و تكان دادن سر نشان می‌دهند.

دكتر علی‌اكبر مومن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: سردرد در كودكان همیشه نشانه یك مشكل است و والدین باید در صورت مواجه با چنین موردی در كودك خود او را به یك پزشك نشان دهند.

وی افزود: در صورتی كه سردرد همراه با تهوع و استفراغ باشد نشانه یك بیماری است. ممكن است دلیل سردرد در كودكان تومورهای مغزی باشد.

مومن تصریح كرد: برخی كودكان سردرد خود را به صورت بی‌قراری، بی‌تابی و تكان دادن سر نشان می‌دهند. والدین باید به علائمی كه كودك از خود نشان می‌دهد توجه داشته باشند.

این متخصص مغز و اعصاب اطفال گفت: علت سردرد كودكان اغلب زمینه ارثی دارد. البته سردرد كودك می‌تواند به دلیل مشكلات روحی و روانی، مشكلات بینایی، رشد دندان‌ها و عفونت مغزی در كودك ایجاد شود.

وی افزود: برخی والدین هنگام مشاهده سردرد در كودك خود سعی دارند این مشكل را به صورت خود درمانی رفع كنند. در حالی كه خود درمانی ممكن است سردرد كودك را موقتا رفع كند ولی علت آن را از بین نمی‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha