با تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی؛ اعضای سازمان نظام دامپزشکی، اعضای جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و اعضای انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران، مشمول مقررات بیمه تامین اجتماعی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس این مصوبه آن دسته از اعضای مذکور که دارای کارت شناسایی معتبر از سازمان مربوطه هستند به شرط داشتن حداکثر 50 سال سن در تاریخ شروع بیمه پردازی ( ارسال اولین لیست) مشمول مقررات بیمه تامین اجتماعی می شوند.

همچنین در صورتی که این اعضا سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبول نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه ، به سقف سنی مجاز آنها (50 سال) اضافه می شود.

در ضمن لیست اعضای مذکور باید توسط مراجع و سازمان های مربوطه آنها به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود. مسئولیت کارگزاری و تنظیم و ارسال لیست و همچنین پرداخت حق بیمه ماهیانه به عهده سازمان های مربوطه خواهد بود و آنها متعهد می شوند هر ماهه نسبت به تنظیم لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه بر اساس ماده 39 قانون تامین اجتماعی ، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد تعیین شده است.

ملاک احتساب سابقه و برقراری حمایت های مندرج در قانون تامین اجتماعی برای هر یک از مشمولان فوق الذکر از تاریخ ارسال اولین لیست و پرداخت حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

بر اساس این مصوبه ، در صورت ترک کار هر یک از اعضای یاد شده که تحت پوشش مقررات تامین اجتماعی قرار می گیرند، سازمان های مربوطه یا نمایندگان آنها در هر یک از استانها و شهرستانهای کشور مکلف هستند مراتب را با اعلام تاریخ ترک کار در لیست ارسالی ماه مربوطه به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند. در غیر این صورت بر طبق مقررات جاری تامین اجتماعی اقدام می شود.

نرخ پرداخت حق بیمه  طبق ماده 28 قانون تامین اجتماعی معادل 27 درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه است.

یاد آور می شود: حمایت های مقرر از جمله درمان، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت طبق مقررات قانون تامین اجتماعی و بر اساس ضوابط اجرایی مورد عمل سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

در ضمن این گروه از بیمه شدگان از شمول قانون بیمه بیکاری خارج بوده و حق بیمه بیکاری نیز از آنها وصول نمی شود.

بر اساس اعلام انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران اعضای این انجمن در سطح کشور بالغ بر 4 هزار نفر هستند که میانگین سنی آنها 38 سال است.

همچنین بر اساس اعلام جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی اعضای این جامعه نیز 4 هزار نفر هستند که دارای میانگین سن 30 سال هستند. به این ترتیب با احتساب اعضای سازمان نظام دامپزشکی، بیش از 8 هزار بیمه پرداز به جمع بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha