سلامت نیوز: مدیر سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: 40 میلیارد تومان کمک نقدی برای کمک به سومالی به حساب هلال احمر واریز شد و هلال احمر پولی که برای مهمانی افطار امسال قرار بود هزینه شود را به خرید ۱۰ تن شیرخشک برای نوزادان سومالی اختصاص داد.

فردین بلوچی در گفت‌وگو با فارس در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد آخرین وضعیت کشور سومالی اظهار داشت: از اولین ساعاتی که مشکل در سومالی ایجاد شد و مقام معظم رهبری از مردم خواستند که در سومالی حضور پیدا کنند، همکاران ما در سازمان امداد و نجات شاید در کوتاه‌ترین زمان وارد سومالی شدند که اصلاً آنجا وضعیت مناسبی نداشت و توانستیم با ایجاد کمپ‌های متعدد و کمک‌رسانی در سطح بهداشتی و غذایی و فراهم کردن لوازم اولیه اسکان کارهای خوبی انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بهتر شده و در همین لحظه ساختمانی با عنوان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه تهیه شده که در حال امدادرسانی هستند.

بلوچی اظهار داشت: ابتدا مقام معظم رهبری کمکشان را به حساب جمعیت هلال احمر واریز کردند و بعد از آن مردم از حیث ریالی و مواد غذایی استقبال چشمگیری داشتند و کمک‌های خیلی خوبی شد و بالغ بر 40 میلیارد تومان کمک نقدی به حساب هلال احمر از سراسر کشور واریز شد.

وی افزود: ‌تا الان چندین بار کمک به سومالی ارسال شده و اکنون در حال طراحی بسته‌های مواد غذایی هستیم که نیازهای مردم سومالی را برآورده کند. در عین حال طی یک هماهنگی در شورای مدیران سازمان پیشگیری و تجهیزات هلال احمر پولی که برای مهمانی افطار امسال قرار بود هزینه شود به خرید ۱۰ تن شیرخشک اختصاص یافت و به سومالی ارسال شد.

بلوچی در مورد سطح تجهیزات برای مواجهه با بحران گفت: تجهیزات امداد و نجات ما امسال بسیار تقویت شده و یک بخش دیگری هم در سال 90 دارد تهیه می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و با تعامل خوبی که جمعیت هلال احمر با مجلس و دولت دارد، کمک‌های خوبی از طریق این دو قوه به جمعیت هلال احمر شده و این ناوگان را تقویت کرده‌ایم.

* 80قلم داروی تولید می‌کنیم

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی را در کشور داریم. سال گذشته حدود 320 میلیون سرنگ برای کشور تولید کردیم و امسال برنامه ما روی تولید 500 میلیون سرنگ است و تولید صافی دیالیز را هم به 3 میلیون می‌رسانیم. در بحث دارویی هم حدود 80 قلم دارو را در یک شرکت دارویی برای مردم تولید می‌کنیم.

*آن قدر استقبال داخلی زیاد است که وقت صادرات نداریم

مدیر سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در پاسخ به اینکه آیا تجهیزات هلال احمر چقدر با تجهیزات روز دنیا منطبق است، اظهار داشت: تجهیزات پزشکی ما تمام جلوه و استانداردهای روز دنیا را دارد و با افتخار اعلام می‌کنم که همه داروهای تولید ما و محصولات و تجهیزات پزشکی ما قابلیت صادرات دارد اما آن قدر استقبال زیاد است که ما هنوز فرصت صادرات نداشتیم و صادرات به صورت جزیی بوده است.

*آغاز ساخت کارخانه سرنگ سازی در استان گلستان

وی ادامه داد: برنامه‌ای داریم که شرکت‌های موفق را در سایر استانها توسعه دهیم و این شرکتها را فقط در استان تهران گسترش ندهیم و امیدواریم در ماه آینده کلنگ کارخانه سرنگ‌سازی را در استان گلستان بر زمین زنیم که با 12 میلیارد ریال و 12 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و برای حدود 100 نفر در استان اشتغالزایی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha