سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3609

مسئولان برنامه های مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد اعلام كردند موثر نبودن شیوه های مبارزه با ایدز در معتادان ، مبارزه جهانی با این بیماری را دشوار كرده است.

بی توجهی به معتادان در مبارزه جهانی با ایدز

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبر ، مدیر منطقه آسیا و اقیانوس آرام مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد در كنفرانسی مطبوعاتی در ورشو پایتخت لهستان اعلام كرد: نزدیك به ده درصد از آلودگی های جدید به ویروس ایدز در جهان ناشی از تزریق مواد مخدر است.

پراسادارائو خاطر نشان كرد: شواهد حاكی است، برنامه های پیشگیری از آلودگی به ویروس ایدز در میان معتادان تزریقی موثر بوده است اما مشكل اساسی این است كه چنین افرادی اغلب به اطلاعات مناسب در این زمینه دسترسی ندارند و امكان استفاده از مراقبت های بهداشتی را پیدا نمی كنند.

تحقیقات مسئولان و كارشناسان بخش مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد نشان داده است ، شمار بسیار كمی از معتادان تزریقی به برنامه های بهداشتی پیشگیرانه یا مراقبت های درمانی ضد ایدز دسترسی دارند.

مدیر منطقه ای مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در ادامه از نبود اطلاع رسانی یا اطلاع رسانی ضعیف و رفتارهای تبعیض آمیز درخصوص معتادان انتقاد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha