مقامات هواشناسی ژاپن اعلام كردند كه درجه حرارت آب‌های اطراف ژاپن در مقایسه با یكصد سال گذشته و در میانگین جهانی با افزایش روبر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.كی)، تجزیه و تحلیل‌های آژانس هواشناسی ژاپن نشان داده است كه درجه حرارت آب‌های اطراف ژاپن افزایش یافته است.

این گزارش حاكی است كه یافته‌های آژانس هواشناسی ژاپن با استفاده از داده‌های دریافت و ثبت شده از كشتی‌های تحقیقاتی و كشتی‌های عادی باری در این مناطق به دست آمده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ان.اچ.كی، آژانس هواشناسی ژاپن مناطق دریایی اطراف ژاپن را به ‪ ۱۳‬منطقه دریایی تقسیم كرده و گفته است كه در بررسی های انجام شده در این مناطق مشخص گردیده كه درجه حرارت در این مناطق نسبت به یكصد سال گذشته یك درجه سیلیسیوس افزایش یافته است.

این گزارش حاكی است درجه حرارت در مركز دریای ژاپن و آب‌های جنوب منطقه كانتو نیز به ترتیب با افزایش ‪ ۱/۶‬درجه‌ای و یك درجه سیلیسیوس روبرو بوده است.

به گزارش آژانس هواشناسی ژاپن ، میانگین جهانی درجه حرارت اقیانوس ها نیز در همین مدت با ‪ ۰/۵‬درجه سیلیسیوس افزایش روبرو بوده است.

این آژانس می‌گوید: افزایش درجه حرارت اقیانوس آرام می‌تواند به دلیل توفا ن‌های سخت در دریای چین و سیستم كم فشار حاره‌ای باشد.

این گزارش حاكی است، گرم شدن آب دریاها و اقیانوس‌ها هشداری برای تاثیر آنها بر اكوسیستم‌ها است و می‌تواند به مرگ صخره‌های مرجانی منجر شود.

مقامات هواشناسی ژاپن معتقدند كه گرمای جهانی می‌تواند یكی از دلایل و فاكتورهای این افزایش دما در دریاها و اقیانوس‌ها باشد.

به گزارش ان.اچ.كی، آنها درصدد هستند تا با جمع آوری داده‌های دریافتی از اعماق اقیانوس‌ها و دریاها و نیز مطالعه آنها ، ارتباط گرم شدن آب دریاها و گرمای جهانی را مورد بررسی قرار دهند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha