بیش از 15 هزار نفر به مراكز اورژانس طب كودكان مراجعه كرده اند.

مراجعه به اورژانس كودكان، 15 برابر افزایش یافته است
 به نقل از دبیرخانه دومین سمینار سراسری اورژانس های طب كودكان دكتر فرید ایمان زاده دبیر سمینار گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال 84، 15 برابر افزایش نشان می دهد.
وی این افزایش را نشانه وجود جهشی در امكانات و پتانسیل مراكز اورژانس طب كودكان دانست.
ایمان زاده گفت: در یك سال گذشته پیشرفت هایی در زمینه های مختلف طب كودكان حاصل شده است.
 وی افزود: این پیشرفت ها را به علت افزایش رشته های فوق تخصصی و افراد متخصص در زمینه های مختلف از جمله تشخیص و درمان كماهای ناشی از دیابت، تشخیص و درمان های خونریزی های شدید گوارشی و همچنین مشكلات تنفسی و نارسایی های حاد كلیه داریم.
دبیر كنگره سراسری اورژانس و فوریت های طب كودكان تصریح كرد: ما در عین حال كمبودهایی در زمینه امكانات دستگاه های مختلف، داروهای پیشرفته امروزی، كمبود نیروی پرستاری و نیروهای كارآمد اورژانس داریم.
ایمان زاده افزود: نیاز ما در اورژانس طب كودكان شامل نیازهای مالی كه برای خرید وسایل و تجهیزات داریم و نیاز علمی كه بتواند دانش جدید را به جامعه پزشكی منتقل كند، است .
دكتر ایمان زاده از برگزاری دومین كنگره سراسری اورژانس های طب كودكان خبر داد و گفت: این كنگره با هدف تبیین وضعیت و اهمیت اورژانس ها خصوصا در طب كودكان و نیز ارتقا سطح پزشكان از 16 تا 18 اسفند در تالار بین المللی ابن سینا دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار می شود.
یادآور می شود، این كنگره كه با ارائه 150 مقاله برگزار می شود 18 امتیاز بازآموزی برای متخصصان اطفال، بیهوشی،‌ رادیولوژی،‌ پزشكان عمومی و زنان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha