سلامت نیوز: یک متخصص جامعه‌شناسی گفت: بدبینی فرد را به قتل، خودکشی و اعتیاد می‌کشاند و این ناهنجاری بیشترین اثر را روی جسم و روان فرد مبتلا می گذارد.

مجید ابهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سلامت جسم و بهداشت روان ارتباط مستقیمی با شکل و نحوه زندگی افراد دارد و بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و رفتاری و طرز تفکر و قدرت تصمیم‌گیری بی‌شک در روابط اجتماعی اثرگذار است.

وی افزود: فرد مبتلا به بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در معرض شدیدترین تهاجمات قرار می‌گیرد و یکی از این موارد پارانویا یا بدبینی است.

ابهری تصریح کرد: بدبینی اولین ناهنجاری رفتاری است که در شکل زندگی چه رفتار فردی، چه رفتار اجتماعی و حتی روابط زناشویی تأثیر مستقیم دارد که در آن فرد به همه روابط بدبین بوده و با این نگاه هر لطف و محبتی را رد می‌کند.

وی اضافه کرد: این افراد علاوه بر روانکاوی باید مورد درمان دارویی قرار گیرد و در هنگام ارزیابی و مشاوره، ازدواج و طلاق با روان‌سنجی باید نقاط ضعف آنها را به درستی و با دقت سنجید.

ابهری یادآور شد: بدبینی علاوه بر اینکه حادترین بیماری رفتاری و روانی است می‌تواند فرد را به قتل و خودکشی وادار کند.

وی افزود: این ناهنجاری اولین آزار و زیان خود را در جسم و روح فرد مبتلا می‌گذارد و افرادی که به خودکشی، انزوا و اعتیاد کشیده می‌شوند دارای یکی از ناهنجاری روانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha