شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3707

قرار گرفتن افراد مستعد بیماری های قلبی در محیط سرد، موجب سکته قلبی می شود که برای جلوگیری و مصون ماندن بهتر است از پوشش های مناسب استفاده شود.

دکتر سامان خشنود متخصص قلب و عروق با بیان این که قلب باعث گردش خون در بدن انسان می شود به باشگاه خبرنگاران گفت: در سرما عروق محیطی بدن دچار اسپاسم (گرفتگی) شده و به علت نیاز بدن به گرما و انرژی هورمونی به نام آدرنالین در خون تشرح می شود که باعث افزایش ضربان قلب می شود در نتیجه نیاز عضله قلب به اکسیژن و مواد غذایی بیشتر خواهد شد. اگر درفردی عروق کروز بین 80 تا 75 درصد تنگی داشته باشد هنگامیکه نیاز عضله قلب به  خون اکسیژن بیشتر می شود بعلت تنگی آن منطقه ازقلب دچار ایسکیمی (کمبود خون) می شود که به دنبال آن درد در ناحیه سینه فرد ایجاد می شود که به پکتورالیس (آنژیم صدری) معروف است و باعث سکته  قلبی می شود.
وی افزود: قرار گرفتن در آب سرد موجب ایسکیمی شدید و یا دچار آرتیمی (نامنظم شدن ضربان قلب) شده که منجر به سکنوب (ایست قلبی) می شود.
خشنود گفت: افراد مستعد بیماری قلبی درصورت قرار گرفتن در محیط سرد برای جلوگیری از ایجاد زمینه سکته قلبی، از پوشش های مناسب که بدن را در برابر سرما محفوظ نگه می دارد استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha