شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3712

مدیر كل سلامت شهرداری تهران اعلام كرد: طرح خادمان سلامت مساجد با حضور داوطلبانه پرستاران در 200 مسجد شهر تهران از فردا در تهران اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، عباس تقی زاده، امروز در یك نشست خبری در سازمان نظام پرستاری كشور، افزود: طرح خادمان سلامت مساجد با هدف ارتقای سلامت مساجد، نمازگزاران، خادمان مساجد و مردم محله‌ها از فردا در 200 مسجد از مجموع 2500مسجد و حسینیه شهر تهران آغاز می‌شود.
وی ادامه داد:‌ در این طرح پرستاران و پیراپزشكان به صورت داوطلب به عنوان خادم سلامت مساجد فعال می‌شوند و ضمن تلاش برای ارتقای سطح سلامت و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در مساجد، مدارس، پاركها و اماكن عمومی اطراف مسجد فعالیت می‌كنند و اقدامات لازم را برای پیشگیری از بیماریها برای آحاد مردم با آموزش به آنان انجام می‌دهند.
تقی زاده گفت: وظایف پرستاران در مساجد حول چند محور است كه توجه و نظارت بر بهداشت فضای فیزیكی مسجد از جمله آب، آبخوری، سرویس بهداشتی، فاضلاب، ایمنی اطفای حریق و در و پنجره مسجد، نظارت بر وسایل مصرفی مسجد، جانماز و مهر، ظروف غذاخوری و یكبار مصرف، نظافت آبدارخانه، كتابخانه و كفشداری مسجد، ارائه آموزش كمكهای اولیه به مردم محل و ارائه پیشنهادهای لازم به شهرداری و مركز امور رسیدگی به مساجد برای ارتقای سطح سلامت مسجد و محله ارائه می‌كنند.
وی افزود:‌این طرح فردا طی مراسمی در هتل المپیك تهران با اعطای احكام 10پرستار خادم سلامت مساجد از سوی آقای ابراهیمی، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد رسما آغاز می‌شود.
مدیر كل سلامت شهرداری تهران اضافه كرد: مساجد در صدر اسلام پایگاه اصلی آموزش‌های فرهنگی به مردم بوده‌اند و ما نیز با اجرای این طرح در واقع به دنبال بازگشت به همان ارزشهای صدر اسلام هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha