طبق یك مطالعه جدید كه در آمریكا انجام شده است، مراقبت خوب از كودكان فقیری كه در حالت عادی نمی‌توانند از این امكانات برخوردار شوند، موجب می‌شود كه آنان در سالهای بعد بسیار كمتر دچار افسردگی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از چپل هیل، در این مطالعه كه در مجله "تكامل كودك" منتشر شده، آمده است بهتر است با سرمایه‌گذاری به موقع در زمینه مراقبت‌های عالی و با كیفیت بالا از كودكان فقیر، خطر ابتلای آنان به افسردگی در جوانی را كاهش داد.

محققان دانشگاه "كالیفرنیای شمالی در چپل هیل" در گزارش خود نوشتند، آن دسته از نوجوانان خانواده‌های كم درآمد كه از كودكی تا پنج سالگی تحت مراقبت‌های تمام وقت و آموزشی قرار داشتند، نسبت به همسالان خود كه از این نوع مراقبت‌ها محروم بودند، علائم افسردگی كمتری نشان دادند.

"فرانسس كمپبل" یك دانشمند برجسته در این دانشگاه و نویسنده این مطالعه گفت، ظاهرا این مداخله در مراقبت از كودكان خردسال فقیر، فضای زندگی آنها را تغییر نداده است بلكه باعث شده است كه كودكان از آثار منفی ناشی از فضا و محیط نامطلوب زندگی در سال‌های نخست كودكی، مصون بمانند.

وی افزود، این مدرك نشان می‌دهد كه تجربه‌های خوب سال‌های اول كودكی می‌تواند در بهداشت روانی افرادی كه در فقر بدنیا آمده‌اند تاثیر مثبت داشته باشد و تاكیدی است بر این كه سرمایه‌گذاری در پدید آوردن تجربه‌های عالی و با كیفیت بالا از سال‌های اول كودكی برای كودكان فقیر، بسیار مهم است.

این مطالعه در شماره مه - ژوئن مجله "تكامل كودكان" منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha