یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3748

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت: كیت تشخیص مصرف ساندی مون بیماران پیوند كلیوی از یك‌ماه پیش در بازار نایاب شده است و داروی ساندی مون این بیماران نیز كماكان كمیاب است.

هاشم قاسمی در گفت‌وگو با فارس افزود:‌حدود 18 هزار بیمار پیوند كلیه‌ای در كشور داریم كه برای جلوگیری از پس زدن پیوند باید به طور مرتب داروی ساندی مون مصرف كنند اما برای تشخیص میزان داروی مورد نیاز این بیماران باید هر ماه تا 45 روز یك‌بار این بیماران تحت آزمایش ساندی مون با كیت تشخیصی آن قرار گیرند كه از اوایل امسال این كیت آزمایشی در كشور نایاب شده است.
وی اضافه كرد: آزمایش تشخیص ساندی مون در چند مركز تخصصی كشور انجام می‌شود كه و به طور متوسط برای هر 70 بیمار یك كیت مصرفی لازم است اما این وسیله ضروری برای بیماران پیوند كلیوی اكنون در كشور وجود ندارد و نایاب شده است.
قاسمی گفت:‌ داروی ساندی مون مورد نیاز این بیماران نیز فقط به صورت كپسولهای 100 میلی گرمی در داروخانه 13 آبان و مجموعه داروخانه‌های هلال احمر توزیع می‌شود و بیمارانی كه مثلا باید در هر دوز 125 میلی گرم دارو مصرف كنند مشكل دارند و داروی مورد نیاز خود را نمی‌توانند مصرف كنند بنابراین هنوز این بیماران با مشكل كمبود داروی ساندی مون درگیر هستند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha