برخی از شناخته شده‌ترین برندهای آمریکایی دارای آرسنیک در آب سیب‌هایشان هستند. این جمله‌ای بود که یک پزشک آمریکایی در ماه سپتامبر در تلویزیون عنوان کرد.

سلامت نیوز: برخی از شناخته شده‌ترین برندهای آمریکایی دارای آرسنیک در آب سیب‌هایشان هستند. این جمله‌ای بود که یک پزشک آمریکایی در ماه سپتامبر در تلویزیون عنوان کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، این گفته باعث بحث و جدل‌های بسیاری شد اما درست با گذشت چند ماه از این گفته، اثبات شد که حرف‌های دکتر مهمت اوز (Mehmet Oz) صحت داشته است. FDA می‌گوید بررسی خواهد کرد که آیا محدودیت‌هایش در مورد مقدار مجاز آرسنیک در آب سیب به اندازه کافی سخت‌گیرانه بوده است؟
به گفته دکتر بارب ماثیاس (Barb Mathias) آب سیب یکی از مواد غذایی است که به طور مرتب به کودکان خورانده می‌شود. او می‌گوید که پس از مشاهده اخبار شبکه ABC درباره مضر بودن مقدار آرسنیک موجود در آب سیب می‌تواند این روند را تغییر دهد.

وی می‌افزاید: «به طور قطع این مساله‌ای است که ما می‌خواهیم FDA واقعاً آن را بررسی کرده و به خاطر کودکان بهبودش دهد. ما هرگز نمی‌خواهیم کودکی در معرض خطر قرار گیرد.»

پس از چند دوره آزمایش بر روی ۳۶ نمونه مختلف آب سیب، دکتر اوز ۱۰ مورد از آن‌ها را حاوی نوع مضری از آرسنیک تشخیص داد.

دکتر اورواشی رانگان (URVASHI RANGAN) از نشریه گزارشات مصرف کننده (CONSUMER REPORTS) که به عنوان می‌ه‌مان در برنامه دکتر اوز شرکت کرده بود می‌گوید: «افرادی که آب سیب یا آب انگور مصرف می‌کنند میزان آرسنیک موجود در ادرارشان ۲۰ درصد بیشتر از افرادی است که از این آب​میوه‌ها استفاده نمی‌کنند.»

آرسنیک به عنوان یک ماده سرطان‌زا لحاظ می‌گردد. در ابتدا FDA نتایج دکتر اوزی را رد کرده و گفت که بیشتر آب سیب‌های ارگانیک مضر نیستند.

ولی چهارشنبه گذشته این گروه اعلام کردند که آزمایشات خود را جهت یافتن اینکه کدام نمونه‌های آب​سیب حاوی مقادیر مضر آرسنیک می‌باشند شروع خواهند نمود.
دکتر رانگان می‌گوید: «ما نیاز داریم و می‌توانیم استانداردی در این باره تنظیم کنیم، و ما باید همین حالا این امر را انجام دهیم.»

در حال حاضر هیچ میزانی برای آرسنیک موجود در غذا‌ها به صورت فدرال در نظر گرفته نشده است.

به گفته ماثیاس، تا موقعی که ما اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نکنیم باید این غذا را از منوی خود حذف کنیم.
FDA می‌گوید که ممکن است در ‌‌نهایت حدی برای آرسنیک موجود در آب​سیب تنظیم نماید ولی تا پایان آزمایشات تصمیمی در این باره نخواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha