یک فیزیوتراپیست گفت: تمرینات تعادلی و چابكی را باید به پروتكل توانبخشی ACL پس از جراحی اضافه كرد و به محض اینكه ورزشكار سطح قابل قبولی از كنترل عصبی عضلانی را به دست آورد، تمرینات تعادلی را می توان به صورت اعمال مهارتی شروع كرد.

دكتر افشین رهبری درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انجام كارهای مهارتی در ورزش فوتبال مانند دریبل زدن، باعث ایجاد نیروهای از جا كننده ی شدیدی می شود كه باید از طریق معضل بین استخوان ران و ساق جذب و منتقل شوند.
وی افزود: یكی از بخشهای اصلی توانبخشی ACL پس از جراحی برای فعالیت ها، برقراری مجدد حس عمقی و بهبود كنترل عصبی_ عضلانی دركل اندام تحتانی است تا ورزشكار بتواند بهترین كنترل و ثبات دینامیك را در حین انجام كارهای مهارتی داشته باشد.
افشین تأكید كرد: تمرینات چابكی نیز باید به عنوان بخشی از روند طبیعی پیشرفت ورزشكار تلقی شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت های فانكشنال از قبیل قیچی زدن می تواند به نیروی انقباضی ارادی عضله چهار سر زانو فشار وارد كند ضمن اینکه از فواید دیگر تمرینات چابكی می توان به تمرین كنترل عصبی ـ عضلانی دریك محیط دینامیك تر، افزایش اعتماد و اتكای بیمار به زانوی خود، باز آموزی زانو برای قبول و كنترل بهتر نیروهای غیر متعارف وارده از سوی عضله چهار سر اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha