سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 38034

مصرف گیاه 5 انگشت برای زنان یائسه مفید است و گرگرفتگی آنها را کاهش می‌دهد.

گیاه ضد گرگرفتگی یائسگی
سلامت نیوز: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف گیاه 5 انگشت برای زنان یائسه مفید است و گرگرفتگی آنها را کاهش می‌دهد.

فراز مجاب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گیاه 5 انگشت یا فلفل بری، گیاه دارویی است که برای زنانی که دوران یائسگی را سپری می‌کنند، مفید است.

وی گفت: گیاه 5 انگشت گرگرفتگی زنان را در دوران یائسگی کاهش می‌دهد همچنین این گیاه برای رفع سندرم پیش از قاعدگی دختران مفید بوده و در بازار ایران نیز از آن قرص و شربت ساخته شده است.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره خواص گیاهان دارویی دیوروتیک (گیاهان دارویی ادرارآور) افزود: گیاهان دیوروتیک یا ادرارآور گیاهانی هستند که ادرار را افزایش داده و سموم و مواد زائد بدن را خارج می‌کنند.

مجاب بیان داشت: مصرف فراورده‌های دیوروتیک برای برخی افراد که به ناراحتی‌های قلبی مبتلا هستند، مفید است همچنین برای تسکین ناراحتی‌های کلیه، رفع خیز و ادم می‌تواند مفید باشد.

وی عنوان کرد: فراورده‌های دیوروتیک موجب افزایش ادرار می‌شود که می‌توان از جمله آنها به خارشتر، دم گیلاس و کاکل ذرت اشاره کرد همچنین توصیه می‌شود افراد داروهای گیاهی را با تجویز پزشک مصرف کنند.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: افراد باید بدانند که مصرف بیش از حد گیاهان دارویی موجب بروز عوارضی در بدن می‌شود و این تصور که گیاهان دارویی بدون عوارض است، تصور غلطی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha