نتایج حاصل از مطالعات و بررسی‌های اخیر دانشمندان دانماركی حاكی از آن است كه فعل و انفعالات كیهانی با تاثیر گذاشتن بر شرایط جوی، سبب كاهش ابرها و در نتیجه افزایش دمای زمین شده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از تلویزیونی بی‌بی‌سی، یكی از نتایجی كه این دانشمندان در تحقیقات خود به آن دست یافته‌اند، این است كه تغییرات كیهانی باعث تغییراتی در میزان ابرها می‌شود.
به گفته یك دانشمند دانماركی، ابرها نقش مهمی در رسیدن انرژی خورشید به زمین ایفا می‌كنند چرا كه با افزایش ابرها، دمای زمین كاهش می‌یابد.
بنابراین هر چه بیشتر فعالیت كیهانی وجود داشته باشد، ابرهای بیشتری ایجاد می‌شود و در نتیجه زمین سردتر خواهد شد و به همین خاطر این مسئله بر روی آب و هوای زمین تاثیر دارد.
كارشناس بی‌بی‌سی در ادامه این گزارش گفت یكی دیگر از عوامل كلیدی موثر بر آب و هوای زمین، فعالیت‌های مغناطیسی خورشید در جو است.
در دوره‌هایی كه فعالیت‌های مغناطیسی خورشید شدت می‌یابد، اشعه‌های كیهانی كمتری تولید می‌شود. چنین پدیده‌ای بر جو زمین تاثیر گذارده و در نتیجه ابرهای كمی در آسمان ایجاد خواهد شد. این امر باعث گرمتر شدن زمین می شود.
در صورتی هم كه از فعالیت‌های مغناطیسی خورشید كاسته شود، اثر معكوس خواهد داشت .
چیزی كه دانشمندان در مورد آن كاملا مطمئن هستند، این است كه چه مقدار از تغییرات آب و هوایی زمین ناشی از فعالیت‌های كیهانی و چه مقدار از آن ناشی از تاثیر وجود گاز "دی اكسید كربن" در فضا می‌باشد.
اما آنچه را كه دانشمند دانماركی مذكور از آن اطمینان دارد، این است كه فعالیت‌های خورشیدی، یكنواخت نبوده و در حال تغییر و نوسان است.
به همین خاطر امروزه شاهد پدیده‌ای به نام گرم شدن زمین هستیم اما در آینده ممكن است شاهد سرد شدن آن باشیم.
در این راستا، دانشمندان و موسسات علمی مطالعات بیشتری را بر روی مسئله اهمیت ابرها و تاثیرگذاری آن بر شرایط جوی و آب و هوای كره زمین آغاز كرده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha